İspanyol giyim markası Zara, ikinci el kıyafet satışına başlayarak çevre dostu bir adım attı. Bu yeni girişimiyle Zara, atık miktarını azaltmayı ve giysilerin kullanım ömrünü uzatmayı hedefliyor.
Zara'nın ana şirketi Inditex, bu yıl Ekim ayının sonuna kadar ABD'de ikinci el kıyafet satışlarının yanı sıra onarım ve bağış hizmetleri sunacağını açıkladı. Bu strateji, Zara'nın hammadde tüketimini azaltma planının önemli bir parçası olarak değerlendiriliyor.

Zara, Kasım 2022'de İngiltere'de başlattığı “İkinci El” platformunu şu anda 16 Avrupa ülkesinde aktif olarak işletiyor. Şirketin planı, 2025 yılına kadar ikinci el platformunu sürdürülen tüm pazarlarda yaygınlaştırmak.
İkinci el hizmetlerine Zara'nın mağazaları, web sitesi ve uygulaması üzerinden erişilebilecek.

Zara'nın ikinci el platformunun popülerliği hakkında kesin veriler açıklanmasa da, Inditex CEO'su Oscar Garcia Maceiras, çevrimiçi platformlarının günde 22 milyondan fazla ziyaretçi aldığını belirtti.