Yemeksepeti araştırması: Türk halkı için 'iyi hissetmek' mutluluktan daha önemli

Yemeksepeti araştırması: Türk halkı için 'iyi hissetmek' mutluluktan daha önemli

Yemeksepeti araştırmasına göre Türk halkı için 'iyi hissetmek', 'mutluluk'tan daha önemli ve günlük yaşamda basit keyifler ön planda.

Yemeksepeti, FutureBright Group işbirliğiyle gerçekleştirdiği 'Türkiye'nin Keyif Haritası' araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Araştırma, Türk halkının keyif anlayışını, keyif veren unsurları ve yemek siparişinin buradaki rolünü inceliyor.

Araştırmanın bulgularına göre, Türk insanı için günlük yaşamdaki 'iyi hissetme' hali, soyut mutluluk idealinden daha önemli. Katılımcıların yüzde 59'u 'iyi hissetmek' halini 'mutluluk'tan daha değerli buluyor. Keyif ise çoğunlukla 'anı yaşamak' (yüzde 86) ve 'özgür hissetmek' (yüzde 93) ile ilişkilendiriliyor. Günlük sorumluluklardan uzaklaşmak, katılımcıların yüzde 94'ü için kendini iyi hissetmenin önemli bir koşulu.

Türk halkının yüzde 79'u genellikle kendini iyi hissettiğini belirtiyor. Bu da toplumun küçük anlardan keyif alarak iyi bir ruh hali yakaladığını gösteriyor. Ancak uykusuzluk (yüzde 66), trafik (yüzde 52) ve uzun çalışma saatleri (yüzde 47) gibi keyif kaçıran faktörler de var. Şehir kalabalığı ise katılımcıların yüzde 81'inin ruh halini olumsuz etkiliyor. Günün en keyifli zamanı ise yüzde 39 ile akşam saatleri (19:00-22:00). Yemeksepeti CEO'su Mert Baki, markanın amacının insanların hayat koşuşturması içinde kendilerine ayırdıkları değerli anlarda bir 'keyfe kaçış aracı' olmak olduğunu belirtti. Baki, 'Temel felsefemiz, insanların hayatına dokunduğumuz her anda onlara gerçekten iyi hissettirmek ve keyiflerini yerine getirmek üzerine kurulu' dedi. Araştırmaya göre Türk insanı keyif arayışında kültürel kodlara bağlı kalıyor. 'Çay/kahve içmek, televizyon izlemek ve aileyle vakit geçirmek' en yaygın keyif aktiviteleri arasında. Egzersiz yapmak yüzde 74 için stresi azaltırken, televizyon izlemek yüzde 85 ile daha keyifli bir aktivite. Hafta sonu alışkanlıkları yaşam tarzlarına göre değişiyor. Çocuklu aileler için aile zamanı (yüzde 65) önemliyken, çocuksuzlar kişisel zamana (yüzde 60) yöneliyor. Kadınlar ve 25-44 yaş arası bireyler sosyal aktivitelerde daha aktif. Ekonomik belirsizlik, güvenlik kaygıları ve gelecek endişesi keyfi azaltan etkenler arasında. Kadınlar ve 25-34 yaş arası genç yetişkinler bu sorunları daha yoğun yaşıyor. Katılımcıların yüzde 74'ü çocukluklarında daha özgür, yüzde 78'i ise daha keyifli hissettiklerini belirtiyor. Yemek siparişi vermek ise pratikliğin ötesinde duygusal bir öz bakım. Katılımcıların yüzde 67'si sipariş verme sürecinden keyif alıyor. Sipariş verme nedenleri arasında 'keyifli olmak ve kendini ödüllendirmek' yüzde 56 ile ilk sırada. En çok keyif veren yiyecekler kebap (yüzde 38), hamburger (yüzde 19) ve pizza (yüzde 16). Pizza sosyal ortamlarda, hamburger ise yalnızken tercih ediliyor. Tatlılar ise keyif için tüketiliyor. Yemeksepeti, online yemek siparişi uygulamaları arasında yüzde 43 ile en çok kullanılan platform. 'Keyfin Yerine Gelsin' sloganının bilinirliği yüzde 51, sloganı bilenlerin yüzde 65'i ise Yemeksepeti ile eşleştiriyor. Araştırma, Türk insanının 'mikro hazlara' odaklanarak duygusal dayanıklılığını geliştirdiğini gösteriyor. Basit ve ulaşılabilir zevkler, lüks arayışlardan daha önemli. 'Minimum efor, maksimum konfor' prensibiyle 'Türk usulü yoga' öne çıkıyor. Kadınlar ve gençler, mutluluk arayışında öncü rol üstleniyor.

530719-2.jpg

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.