Yemeksepeti araştırması: Türk halkı için 'iyi hissetmek' mutluluktan daha değerli

Yemeksepeti araştırması: Türk halkı için 'iyi hissetmek' mutluluktan daha değerli

Yemeksepeti araştırmasına göre, Türk halkı için günlük yaşamdaki 'iyi hissetme' hali, soyut mutluluk ideallerinden daha önemli.

Yemeksepeti, FutureBright Group iş birliğiyle "Türkiye'nin Keyif Haritası" araştırmasını gerçekleştirdi ve sonuçlarını açıkladı. Araştırma, Türk halkının keyif anlayışını, keyfi tetikleyen unsurları ve yemek siparişinin rolünü inceledi. Sonuçlara göre, Türk insanı için günlük yaşamdaki "iyi hissetme" hali, soyut mutluluk ideallerinden daha önemli.

Yemeksepeti CEO'su Mert Baki, araştırmanın markanın felsefesiyle örtüştüğünü belirtti. Baki, "Yemeksepeti olarak, insanların hayat koşturmacasında kendilerine ayırdıkları değerli anlarda bir mola noktası olmayı hedefliyoruz. Amacımız sadece yemek ulaştırmak değil, kullanıcılarımızın keyfini yerine getirmek" dedi. Baki ayrıca, araştırmanın Türk insanının keyif anlayışını anlamada değerli bilgiler sağladığını ifade etti.

Araştırmaya katılanların yüzde 59'u "iyi hissetmek" halini mutluluktan daha değerli buluyor. Keyif, yüzde 86 ile "anı yaşamak" ve yüzde 93 ile "özgür hissetmek" ile özdeşleştiriliyor. Katılımcıların yüzde 94'ü için günlük sorumluluklardan uzaklaşmak, kendini iyi hissetmenin önemli bir koşulu. Türk halkının yüzde 79'u genellikle kendini iyi hissettiğini belirtirken, uykusuzluk (yüzde 66), trafik (yüzde 52) ve uzun çalışma saatleri (yüzde 47) keyif kaçıran başlıca unsurlar. Şehir kalabalığı ise yüzde 81'inin ruh halini olumsuz etkiliyor. Günün en keyifli zaman dilimi, yüzde 39 ile akşam saatleri (19:00-22:00). Çay/kahve içmek, televizyon izlemek ve aileyle vakit geçirmek, Türkiye'nin "iyi hissetme" formülü olarak öne çıkıyor. Katılımcıların yüzde 74'ü egzersizin stresi azalttığını belirtirken, yüzde 85'i televizyon izlemenin daha keyifli olduğunu ifade ediyor. Kadınlar ve 25-44 yaş arası bireyler, keyif verici sosyal aktivitelerde daha aktif. Toplumsal sorunlar, özellikle kadınlar ve 25-34 yaş arası genç yetişkinler için keyfi olumsuz etkiliyor. Katılımcıların yüzde 74'ü çocukluklarında kendilerini daha özgür, yüzde 78'i ise çocukluklarının daha keyifli geçtiğini düşünüyor. Yemek siparişi vermek, yüzde 67'si için keyifli bir süreç. Sipariş verme nedenleri arasında "keyifli olmak ve kendini ödüllendirmek" yüzde 56 ile ilk sırada. En çok keyif veren yiyecekler ise kebap (yüzde 38), hamburger (yüzde 19) ve pizza (yüzde 16). Pizza sosyal ortamlarda, hamburger ise yalnızken tercih ediliyor. Tatlılar, keyif ve haz için tüketiliyor. Yemeksepeti, online yemek siparişi uygulamaları arasında yüzde 43 ile en çok kullanılan platform. "Keyfin Yerine Gelsin" sloganının bilinirliği yüzde 51, sloganı bilenlerin yüzde 65'i ise Yemeksepeti ile eşleştiriyor. Araştırma, Türk insanının basit ve ulaşılabilir zevklere odaklandığını, "minimum efor, maksimum konfor" prensibini benimsediğini gösteriyor.

529188-2.jpg

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.