Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Doğu'nun boğaz köprüsü" olarak bilinen Nissibi Köprüsü'nün 10. hizmet yılını tamamladığını duyurdu. 21 Mayıs 2015'te hizmete açılan köprü, Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nin en önemli geçiş noktalarından biri haline geldi.
Atatürk Barajı nedeniyle Adıyaman ve Diyarbakır arasında uzun yıllar feribotla sağlanan ulaşım, Nissibi Köprüsü ile kesintisiz hale getirildi. Uraloğlu, köprünün Diyarbakır'ın batı, Adıyaman'ın ise doğu illerine ulaşımını 40 kilometre kısalttığını ve seyahat süresini feribota göre yaklaşık 1,5 kat azalttığını belirtti. Açılışından bu yana 6 milyon 62 bin aracın geçtiği köprü sayesinde 10 yılda zamandan 1,6 milyar lira, akaryakıttan 1,7 milyar lira olmak üzere toplam 3,3 milyar lira tasarruf sağlandığını ve 99 bin ton egzoz emisyonu azaltımı gerçekleştiğini ifade etti.
Bakan Uraloğlu, Nissibi Köprüsü'nün teknik özelliklerini de paylaştı. Adıyaman ve Diyarbakır arasındaki en kısa kara yolunu sağlayan köprü, gergin eğik kablo askılı olarak inşa edildi. 610 metre uzunluğundaki köprünün orta açıklığı 400 metre, kenar açıklıkları ise 105'er metre. 24,5 metre genişliğindeki 4 şeritli köprünün kule yüksekliği 96 metre.
