Türkiye, önemli ihracat ürünleri arasında yer alan kuru incirde 2024/25 sezonunda büyük bir başarı elde etti. İhracat, yüzde 28'lik artışla 228 milyon dolardan 292 milyon dolara yükseldi. Aydın'da yetişen ve dünya çapında kalitesiyle bilinen kuru incir, Türkiye'nin ihracat liderliğini pekiştirdi.
Çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir ihracatı döviz bazında yüzde 9 artarken, miktar bazında yüzde 16 düşüş yaşadı. 2023/24 sezonunda 269 bin ton kuru meyve ihracatı gerçekleştiren Türkiye, 2024/25 sezonunda 226 bin ton kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir ihraç etti.
Amerika Birleşik Devletleri, Türk kuru incirine olan talebini yüzde 48 artırarak 43 milyon dolardan 64 milyon dolara çıkardı ve en çok talep eden ülke konumunda yerini aldı. Geleneksel pazarlardan Fransa, 35,3 milyon dolarlık ithalatla ikinci sırada yer alırken, Almanya 34 milyon dolarla üçüncü oldu. Türkiye ayrıca, İtalya'ya 13,4 milyon dolar ve Kanada'ya 12,7 milyon dolarlık kuru incir ihraç etti.
