(İSTANBUL) - DataExpert ve BMI Business School'un birlikte düzenlediği En Etkin 50 CMO Araştırması ödül töreni, Türkiye'nin önde gelen firmalarının üst düzey yöneticilerini buluşturdu. Bu yılki "En Etkin 50 CMO" listesi, perakende, finans, teknoloji ve enerji gibi sektörlerden ve Türkiye iş gücünün yüzde 65'ini temsil eden markalardan oluşarak dikkat çekti.
Türkiye'nin pazarlama alanındaki en prestijli araştırmalarından biri olan "En Etkin 50 CMO" araştırması, bu yıl 7. kez düzenlendi. Yüzde 48'i kadınlardan oluşan ve başarılarıyla öne çıkan pazarlama liderleri, 7 Ekim'de Mandarin Oriental Bosphorus'ta gerçekleştirilen DataExpert'in 30. Yılı etkinliği kapsamında ödüllerini aldı. Ödül kazanan firmalar arasında Türk Hava Yolları, Beko, Madame Coco, ETi, TAV İşletme Hizmetleri, Hayat, The Walt Disney Company Türkiye, Koton, Orka Holding, TAB Gıda, Penti, Enpara.com, Vestel, Dimes, Teknosa, Aktif Bank, Garanti BBVA, Vodafone, Ülker, Unilever, Boyner, Pegasus, Diageo Türkiye, Tatilbudur.com, P&G, Shell & Turcas, Papara, Opet, AXA Sigorta, İGA İstanbul Havalimanı ve Mastercard gibi ulusal ve uluslararası markalar yer aldı.
Etkin sektörler öne çıktı
'En Etkin 50 CMO" listesi bu yıl, perakende, finans, teknoloji ve sanayi sektörlerinden önemli isimleri içeriyor. Perakende sektöründe CarrefourSA, Migros, Şok Marketler, FLO ve LC Waikiki gibi markalar listeye girdi. Finans alanında ise Akbank, QNB Finansbank, Yapı Kredi, Türkiye İş Bankası ve Garanti BBVA öne çıktı. Teknoloji ve e-ticaret şirketlerinden Yemeksepeti, Trendyol ve Amazon da listeye dahil oldu.
İK liderleri de ödüllendirildi
DataExpert 30 yaşında
DataExpert ve BMI Business School iş birliğiyle gerçekleştirilen "En Etkin 50 CHRO" ve "En Etkin 50 CMO" ödül töreninin sonrasında, DataExpert'in 30. kuruluş yılı vesilesiyle iş dünyasının önemli liderleri, akademisyenler ve medya temsilcileri için özel bir kutlama yapıldı. Bu kutlamada, katılımcılar 30. yılın coşkusunu paylaşarak, networking imkânlarından yararlandı.
Araştırma yöntemleri
DataExpert ile BMI tarafından yürütülen "En Etkin 50 CMO" Araştırması çerçevesinde, Türkiye'deki 500 şirket listeleri, borsa kayıtlı şirketler, holdingler ve araştırmaya yapılan başvurular dikkate alınarak 800'den fazla organizasyon belirlendi. Cirosal büyüklük, aktif büyüklük, çalışan sayısı ve organizasyonun sektördeki itibarı gibi kriterlere göre, en üst düzey pazarlama yöneticilerine ulaşıldı. Adaylar belirlenirken görev süresi 1 yıldan kısa olan ve araştırmaya katılmak istemeyen CMO'lar dışarıda bırakıldı.
Danışma Kurulu tarafından toplanan veriler analiz edildi ve oylama sonucunda Türkiye'nin en etkili 50 pazarlama yöneticisi belirlendi.
ADVERTORIAL YAYIN