Mobilya ve dekorasyon alanında faaliyet gösteren şirket English Home, 10 yıldan fazla bir süredir faaliyet göstermekte olduğu Ukrayna pazarından çekilme kararı aldı. Şirket, ülkede bulunan 35 mağazasını kapatma sürecine girerken, Ukrayna’yı resmi internet sitesinde bulunan faaliyet listelerinden de çıkardı.
YAKLAŞIK 10 YILDIR FAALİYET GÖSTERMEKTE OLDUĞU UKRAYNA PAZARINDAN ÇEKİLME KARARI ALDI
Türk mobilya ve dekorasyon markası English Home, yaklaşık 10 yıldır faaliyet göstermekte olduğu Ukrayna pazarından çekilme kararı aldı. Şirket, ülkede bulunan mağazalarını kademeli olarak kapatırken, Ukrayna’yı resmi internet sitesinde faaliyet gösterdiği ülkeler listesinden de çıkardı.
KISA SÜRE İÇİNDE ÜLKEDE 35 MAĞAZAYA KADAR ULAŞARAK BÜYÜMESİNİ DEVAM ETTİRMİŞTİ
2010 yılında yurt dışı açılımına Ukrayna ile başlayan English Home, kısa süre içinde ülkede 35 mağazaya kadar ulaşarak büyümesini devam ettirmişti. Ancak son aylarda yaşanan gelişmeler, markanın Ukrayna operasyonlarını durdurduğunu ortaya koydu.
Ukrayna basınında yer alan haberlere göre şirket, “pazar koşulları ve operasyonel zorluklar” sebebiyle ülkeden tamamen çekilme sürecini başlattı.
YALNIZCA FİZİKSEL MAĞAZALAR ÜZERİNDEN ALIŞVERİŞ YAPILABİLECEK
İlk sinyaller, Şubat 2025’te gelmişti. English Home’un Ukrayna’daki e-ticaret sitesi önce fiyatları kaldırdı, sonrasında kullanıcı kayıtlarını kapattı. Bir süre sonra site tamamen erişime kapanırken, şirketin Instagram hesabı üzerinden yapılan açıklamada online satışların sonlandırıldığı ve müşterilerin yalnızca fiziksel mağazalar üzerinden alışveriş yapabileceği duyuruldu.
KÜRESEL İNTERNET SİTESİNDE YER ALAN “FAALİYET GÖSTERİLEN ÜLKELER” LİSTESİNDEN UKRAYNA’NIN DA ÇIKARILDI
English Home’un küresel internet sitesinde yer alan “faaliyet gösterilen ülkeler” listesinden Ukrayna’nın da çıkarıldığı fark edildi.
Ukrayna basınına göre, ülkede az sayıda mağaza hâlâ faaliyet gösterse de bunların da kademeli olarak kapatılacağı belirtiliyor.
2010’DAN BU YANA YURT DIŞI MAĞAZALAŞMASINI HIZLA ARTIRARAK ORTA DOĞU, AVRUPA VE BALKANLAR’DA GÜÇLÜ BİR VARLIK OLUŞTURMUŞTU
English Home, 2010’dan bu yana yurt dışı mağazalaşmasını hızla artırarak Orta Doğu, Avrupa ve Balkanlar’da güçlü bir varlık oluşturmuştu. Ukrayna’dan çekilme kararı, şirketin küresel operasyonlarını yeniden yapılandırdığı bir döneme denk geldi.
Şirketin, kaynaklarını daha istikrarlı pazarlara yönlendireceği değerlendiriliyor.

