Trendyol Grubu CEO'su Erdem İnan, Haliç Kongre Merkezi'nde 24'üncü kez düzenlenen Perakende Günleri 2025'te, Trendyol'un küresel pazardaki büyüme stratejisini ve KOBİ'lerle birlikte gelişen e-ihracat ekosistemini anlattı. "Perakendenin Geleceğini Şekillendirmek" temalı etkinlikte, Türkiye'nin e-ihracattaki yükselişi ele alındı.
İnan, "E-ihracatta Yeni Ufuklar" oturumunda Türkiye'nin e-ihracat potansiyelinin yüksek olduğunu vurgulayarak, Avrupa Birliği ile Gümrük Birliği anlaşması ve 23 ülkeyle imzalanan Serbest Ticaret Anlaşmaları'nın sağladığı avantajlara dikkat çekti. İnan, Türkiye'nin coğrafi konumunun da 4 saatlik uçuş mesafesinde 4,2 trilyon dolarlık bir perakende pazarına erişim imkanı sunduğunu belirtti. Trendyol'un her ülkeye özgü çözümler geliştirdiğini ifade eden İnan, yapay zeka destekli yerelleştirme çalışmalarıyla e-ihracat süreçlerinde dil engellerini ortadan kaldırdıklarını söyledi.
İnan, 2 bini aşkın mühendis ve teknoloji uzmanından oluşan ekibin, lojistikten ödeme sistemlerine kadar geniş bir alanda yenilikçi teknolojiler geliştirdiğini açıkladı. Trendyol'un kullanıcı odaklı sistemiyle hedef pazarlarda kalıcı bir yer edinmeyi amaçladığını belirten İnan, iş ortaklarının e-ihracat hacminin büyümesine katkısına da değindi. İnan, Trendyol aracılığıyla iş ortaklarının yurt dışına 30 milyondan fazla ürün göndererek 1,5 milyar doları aşan satış hacmi oluşturduğunu ve bu satıcıların önemli bir kısmının KOBİ'lerden oluştuğunu ifade etti.
