Topbaş: Gelecekte metrolarla anılacağız
Süha ÇARDAKLI / Dokuz Sütun
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, basın mensuplarıyla birlikte inşaatı devam eden Kabataş - Mecidiyeköy- Mahmutbey Metrosu’nda tünel birleşme törenine katıldı. Yeşilpınar Veysel Karani Cami yanındaki tünelde gerçekleşen törende, Başkan Kadir Topbaş’ın telsizden verdiği talimatla kazı görevinin sonuna gelen TBM makinesi Mecidiyeköy-Tekstilkent tünellerini birleştirdi. İşçilerin Türk Bayrağı astığı TBM makinesinin önünde ekibiyle birlikte poz veren Kadir Topbaş, gazetecileri ulaşım yatırımları konusunda bilgilendirdi. Bugün tarihe tanıklık ettiklerini ve İstanbul’a hizmet etmenin ulvi bir görev olduğunu belirten Başkan Topbaş, İstanbulluların erişim noktasında sıkıntı yaşamasını istemediklerini söyledi.
HİZMET ANLAYIŞI
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 1994’te belediye başkanlığında başladığı hizmet anlayışıyla çalıştıklarını ifade eden Kadir Topbaş, şöyle konuştu; “Bugün burada İstanbul için çok önemli ulaşım akslarından bir tanesi olan Kabataş’tan başlayıp Mahmutbey’e kadar, daha sonra da Bahçeşehir’e kadar gidecek olan bir metro hattının TBM (Tünel delme makinası) buluşmasında birlikteyiz. Şu anda yerin 35 metre altındayız. 5 TBM çalışıyor. Dağları delerek geçen sistem. 2018 yılının sonuna doğru açmayı düşündüğümüz 24,5 kilometrelik 19 istasyonlu Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu tamamlandığında, insanlar Mahmutbey’den Kabataş’a kadar hızlı ve konforlu bir şekilde 31,5 dakikada ulaşabilecek. Bugünkü törenle Mecidiyeköy’den Tekstilkent’e uzanan tünelleri birleştirerek kazı çalışmasını tamamlamış olduk. Toplam kazı çalışmasının ise yüzde 75,5’u tamamlandı. Tarihe tanıklık ettiğimiz müthiş bir olay bu.”
HIZLI ULAŞIM
“Ulaşım sistemlerini kurguluyoruz. İstanbulluları artık kaliteli, hızlı ve konforlu bir ulaşım bekliyor” diyen Başkan Topbaş, “Belediyemizin ve Cumhurbaşkanımızın talimatıyla hükümetimizin İstanbul ile ilgili büyük projeleri var. İstanbullular 3. kez bana bu yetkiyi verdiler ve ustalık dönemim. Geçmişte ’Her yerde metro, her yere metro’dedik. Belki gelecekte metrolarla anılacağız. İstanbullular belki bizi bununla hatırlayacaklar” diye konuştu. 2004 yılında göreve geldiğinde 45 kilometre olan raylı sistemleri 149 kilometreye taşıdıklarını ve şu anda 151 kilometrelik metro inşaatının devam ettiğini anlatan Topbaş, “İstanbul’un altını demir ağlarla örüyoruz. İstanbul 2023 sonrası nihai hedefte raylı sistemler bin kilometreye erişecek. ’Her yerde metro her yere metro’dedik. Bu en fazla yarım saat yürüme mesafesine metro istasyonlarına erişebilen bir İstanbul demek. Çok ileri teknolojiyle yapılan metrolarımız sürücüsüz çalışabilecek bir teknolojiyle donatıldı” dedi. Metro yatırımlarıyla dünyanın hiçbir belediyesinin kaldıramayacağı bir yükün altına girdiklerine dikkat çeken Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nun maliyeti 3 milyar 700 milyon lira. 24.5 kilometrelik bu hat, günde 1 milyon yolcu taşıyacak. Bağcılar Mahmutbey’den çıkan bir insan, Kabataş’a 31.5 dakikada giderek zamandan ve yakıttan tasarruf edecek. İstanbul’da bugün 3 milyona yakın insanın raylı sistem kullanıyor. Hedefimiz 2019’da 11 milyon insanın raylı sistemi kullanabilir hale gelmesi.” dedi.