Ticaret Bakanlığı, çocukları hedef alan reklamları sıkı denetim altında tutuyor

Ticaret Bakanlığı, çocukları hedef alan reklamları sıkı denetim altında tutuyor

Çocukların sağlığını tehdit eden reklam içeriklerine yönelik önlemler artıyor.

(ANKARA) - Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, çocuklara yönelik zararlı reklam içeriklerine karşı denetimlerini sürdürdüğünü açıkladı. Kurul, çocukları tehlikeli durumlara yönlendiren, aşırı tüketime teşvik eden ve onların gelişimini olumsuz etkileyen tüm reklam faaliyetlerini yasaklıyor.

Ticaret Bakanlığı, sosyal medya üzerinden Reklam Kurulu'nun çocukları hedef alan reklam içeriklerine dair denetim bilgilerini paylaştı. Açıklamada, bu alandaki sıkı denetimlerin önemine dikkat çekildi.

"Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu, çocukları hedef alan ve onların algısal zaaflarını istismar eden reklam içeriklerine karşı denetimlerini aralıksız sürdürmekte, bu alandaki ihlallere karşı kararlı ve caydırıcı yaptırımlar uygulamaktadır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 61'inci maddesi, ticari reklamların genel ahlaka, kamu düzenine, kişilik haklarına uygun, doğru ve dürüst olması gerektiğini hükme bağlamaktadır.

Aynı madde kapsamında, tüketiciyi aldatıcı, tecrübe ve bilgi noksanlığını istismar edici, can ve mal güvenliğini tehlikeye düşürücü, kamu sağlığını bozucu, hastaları, yaşlıları, çocukları ve engellileri istismar edici reklamların yapılamayacağı açıkça belirtilmiştir. Bu hükümlerin uygulanmasına yönelik olarak çıkarılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği ile reklamcılık faaliyetlerine ilişkin etik ve hukuki sınırlar detaylı biçimde belirlenmiştir.

Yönetmeliğin "Temel likeler" başlıklı 5'inci maddesinde, reklamlann genel ahlak ve kamu düzenine uygun olması, kişilik haklarını ihlal etmemesi, hasta, çocuk, yaşlı ve engellileri istismar edici ifadeler veya görüntüler içermemesi zorunluluğu getirilmiştir. Aynı Yönetmeliğin "Haksız Ticari Uygulamalar" başlıklı 28'inci maddesi ise, yaşları, deneyim eksiklikleri veya zihinsel/fiziksel zaafları nedeniyle özel korunmaya ihtiyaç duyan tüketici gruplarının ekonomik davranış biçimlerinin, bu grubun ortalama bir üyesi dikkate alınarak değerlendirilmesini esas almıştır.

'Çocuklara Yönelik Reklamlar" başlıklı 24'üncü madde, çocukları etkileyen veya çocuklara yönelik hazırlanmış reklamlara özel hükümler içermektedir. Bu kapsamda çocukları tehlikeli durumlara yönlendiren, aşırı tüketime teşvik eden, çocukların gelişim düzeylerini istismar eden her türlü reklam faaliyeti yasaklanmıştır."

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.