Tüketici Finansal Koruma Bürosu (CFPB), 2019 yılında Apple ve Goldman Sachs iş birliğiyle piyasaya sürülen Apple Card ile ilgili yaşanan müşteri hizmetleri sorunları ve yanlış bilgilendirmelerin yüz binlerce kullanıcıyı olumsuz etkilediğini rapor etti.
Rapora göre, Apple on binlerce müşteri şikayetini Goldman Sachs’a iletmemiş ya da ilettiğinde bankanın federal düzenlemelere uygun bir şekilde inceleme yapmadığı ortaya çıktı.
Ayrıca, Apple ve Goldman Sachs’ın, Apple Card ile yapılan alışverişlerde otomatik olarak faizsiz ödeme planı sunulacağı yönünde yanlış bilgi verdiği, bu durumun birçok kullanıcının beklenmedik şekilde borçlanmasına yol açtığı ifade edildi.
CFPB Direktörü Rohit Chopra, "Apple ve Goldman Sachs, Apple Card kullanıcılarına karşı yasal yükümlülüklerini ihlal etti" ifadelerini kullanırken büyük teknoloji şirketleri ile Wall Street firmalarının federal yasadan muaf tutulamayacağını vurguladı.
CFPB, Goldman Sachs’ın tüketici kredi kartı hizmeti vermesinin, yasal sorumluluklarını yerine getireceğini kanıtlayana kadar yasaklandığını da duyurdu.
Ayrıca, Apple Card piyasaya sürülmeden önce yaşanan teknolojik sorunlar konusunda uyarılar yapılmasına rağmen Apple ve Goldman’ın bu uyarıları dikkate almadığı belirtildi. Bu ihmaller, kullanıcıların geri ödeme süreçlerinde uzun gecikmeler yaşamasına ve bazı müşterilerin kredi puanlarının düşmesine neden oldu.
Goldman Sachs, yaşanan teknolojik ve operasyonel aksaklıkları çözmek için çalıştıklarını ve etkilenen müşterilere gerekli yardımı sağladıklarını açıklarken, Apple ise sorunların tespit edilmesinin ardından hızlı bir şekilde Goldman Sachs ile iş birliği yaparak çözümler ürettiklerini söyledi.
Apple ayrıca, CFPB’nin suçlamalarına katılmadıklarını fakat bir anlaşmaya vardıklarını duyurdu.
Sonuç olarak, CFPB Goldman Sachs’a 19,8 milyon dolar tazminat ve 45 milyon dolar para cezası, Apple’a ise 25 milyon dolar para cezası kesti.