"Eğitimde Dönüşüm; Geçmişin Mirası, Geleceğin İhtiyaçları" temasıyla düzenlenen Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumu'nun üçüncüsü, İYİ Bir Eğitim Platformu tarafından İstanbul Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleştirildi.
6 ülke ve 47 şehirden yaklaşık 2824 katılımcının yer aldığı sempozyumda, eğitimde sürdürülebilirlik, güncel trendler, uygulamalar ve yenilikçi yaklaşımlar ele alındı. İYİ Bir Eğitim Platformu Kurucusu ve TÖDER Başkan Yardımcısı Ümit Kalko, sempozyumun açılış konuşmasında, eğitimin önemini vurgulayarak platformun önceki sempozyumlarını ve gelecek planlarını paylaştı. Antalya'da düzenlenen ilk iki sempozyumda sırasıyla 850 ve 1850 katılımcı olduğunu belirten Kalko, sürdürülebilir eğitim sempozyumlarını Türkiye'nin farklı şehirlerinde düzenlemeyi hedeflediklerini dile getirdi.
Kalko, 21. yüzyıl becerilerinin, özellikle yaratıcılık, eleştirel düşünce, takım çalışması ve iletişimin önemine dikkat çekti. Görsel sanatlar, müzik, beden eğitimi ve felsefe gibi derslerin hak ettiği değeri görmediğini belirterek, bu derslerin eğitimde daha merkezi bir rol alması gerektiğini savundu. Sempozyumda, Prof. Dr. İlber Ortaylı "Tarihten Günümüze Eğitim: Kadim Mirasın Geleceğe Etkisi" başlıklı konuşmasında okuma, yazma ve müziğin eğitimin temel taşları olduğunu vurguladı. Müzik eğitiminin zekâyı geliştirdiğinin altını çizen Ortaylı, matematik eğitiminde ise kavramsal temellerin önemine dikkat çekti.
Sempozyumda ayrıca Dr. Deniz Ülke Arıboğan, Prof. Dr. Erhan Erkut, Sevinç Atabay ve Prof. Dr. Mehmet Zihni Sungur çeşitli konularda sunumlar gerçekleştirdi. Anadolu Ateşi'nin bir dans gösterisiyle sona eren sempozyum, eğitim alanında önemli bir buluşma noktası oldu.
