DHA'nın İstanbul'dan bildirdiğine göre, Philips tarafından yapılan bir araştırma, Türkiye'deki temizlik alışkanlıklarının değiştiğini ortaya koydu. Katılımcıların yüzde 31'i süpürmeye 30-59 dakika ayırırken, yüzde 29'u bu işleme 1-2 saat harcıyor. Bu veriler, tüketicilerin hem temizliğe önem verdiğini hem de zaman tasarrufu arayışında olduğunu gösteriyor.
Kurban Bayramı öncesi evlerdeki bahar temizliği döneminin başladığı belirtilirken, Philips'in araştırması, Türkiye'de temizlik alışkanlıklarının değiştiğini ve temizliğe ayrılan sürenin kısaldığını vurguluyor. Şirket, geliştirdiği yeni süpürge modelleriyle kullanıcıların temizlik süreçlerini kolaylaştırmayı ve hijyen standartlarını yükseltmeyi hedefliyor. Araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 32'si evlerini iki günde bir, yüzde 30'u ise her gün süpürüyor.
Yer silme işlemine ayrılan süre de benzerlik gösteriyor; katılımcıların yüzde 33'ü 30-59 dakika, yüzde 28'i ise 1-2 saat ayırıyor. Geleneksel yöntemlere dair endişeler de dile getiriliyor. Katılımcıların yüzde 72'si kirli suyun tekrar zemine temas etmesinden rahatsız olduğunu belirtirken, temizlik sonrası zeminin hızlı kirlenmesi (yüzde 34) ve geç kuruması (yüzde 33) da sorun olarak görülüyor. Katılımcıların yüzde 46'sı duvar silmeyi, yüzde 33'ü bulaşık makinesini sirkeyle temizlemeyi, yüzde 28'i ise perdeleri süpürmeyi planlıyor. Temizlik sırasında teknolojik cihazları tercih edenlerin oranı yüzde 45 iken, temizliği eğlenceli hale getirmek isteyenlerin oranı yüzde 52. Katılımcıların yüzde 41'i temizlik müzik listesi oluşturuyor, yüzde 18'i podcast dinliyor, yüzde 15'i ise temizlik uygulamaları kullanıyor. Philips, Aqua serisinde iki farklı ürün tanıttı: Aqua Trio 9000 Serisi ve Aqua Plus 8000 Serisi.
