Türkiye’nin önde gelen gıda takviyesi üreticilerinden Orzaks, 2025 yılı için iddialı hedefler belirledi. 2004 yılında kurulan ve iç pazarda lider konumda bulunan şirket, global pazarda da büyümeyi hedefliyor. Orzaks Genel Müdürü Yunus Emre Alimoğlu, şirketin 4 milyar TL olan cirosunu 6.2 milyar TL'ye çıkarmayı planladıklarını açıkladı.
Alimoğlu, Orzaks'ın 2024 yılında 247 milyon TL ihracat cirosu elde ettiğini ve bu yıl 48'den fazla ülkeye 990 milyon TL'lik ihracat hedeflediklerini belirtti. Şirket, İstanbul Esenyurt'taki fabrikasında aylık ortalama 2.5 milyon kutu üretim kapasitesine sahip. Amerika, Almanya, İngiltere, Polonya ve Dubai’de bulunan şirketleriyle dijital satış ağını genişleten Orzaks, Kazakistan’da kuracağı yeni fabrikayla üretim kapasitesini artırmayı planlıyor.
Alimoğlu, Kazakistan’daki fabrikanın 35 milyon Euro’luk yatırımla hayata geçirileceğini ve bu yatırımın yerel pazarlarda doğrudan varlık stratejisinin bir parçası olduğunu vurguladı. Ayrıca, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından desteklenen 1.2 milyar TL’lik mikroalg temelli Ar-Ge projeleriyle bitkisel omega-3, protein ve vitamin üretiminde yeni bir dönem başlatacaklarını ifade etti. Orzaks, 2018 yılında probiyotik hammadde üretimi için Ar-Ge çalışmaları başlattı. Türkiye'nin farklı bölgelerinden toplanan kaynaklardan binin üzerinde probiyotik suşu izole ettiklerini belirten Alimoğlu, Orzaks’ın başarısını bilimsel ve yüksek kaliteli üretime bağladı.