(İSTANBUL)- AB ülkelerine ihracat izni alan ilk Türk peynir markalarından biri olan Muratbey, dünyanın en büyük gıda fuarlarından Anuga 2025'te yeni ürünleriyle sahne alıyor.
4-8 Ekim 2025 tarihleri arasında Almanya'nın Köln kentinde düzenlenecek Anuga 2025 Gıda ve İçecek Fuarı, 110 ülkeden 8 binden fazla firmanın katılımıyla gerçekleşiyor. Türkiye, bu fuarda 413 firma ile güçlü bir temsil sağlıyor. Muratbey, her geçen yıl Avrupa'daki satışlarını artırarak bu yıl da inovatif ürünleriyle dikkatleri üzerine çekiyor.
Avrupa pazarında büyüme vurgusu
Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, Avrupa pazarındaki büyümenin önemine dikkat çekerek, "Avrupa Birliği ve Ortadoğu ülkeleri, ABD ve Türk Cumhuriyetleri ağırlıklı olmak üzere 5 kıtaya ihracat yapıyoruz. 300’ü aşkın ürün çeşidimizle tüm dünyayı sağlıklı, inovatif, kaliteli ve leziz peynirlerle buluşturmayı hedefliyoruz. Turquality programının kattığı güçle 2018’den bu yana Almanya, Fransa, İngiltere, Hollanda, Bulgaristan, Romanya ve son olarak İsveç başta olmak üzere Avrupa’ya peynir ihracatımızı sürekli yükselen bir grafikle sürdürüyoruz" dedi.
Ballı Kaymaklı ve Avokadolu Kaymaklı beğeni topladı
Erol, Avrupa'da Helix (Burgu), Anadolu Lezzetleri, Tel, Dilimli Izgara Peynir, Misto ve Topi gibi yenilikçi ve yerel ürünlerin tüm satış kanallarında artış gösterdiğini belirtti. Muratbey, bu yıl fuarda Avrupa pazarına sunduğu Ballı Kaymaklı ve Avokadolu Kaymaklı ürünleriyle sektör profesyonellerinden yüksek puan aldı. 2008 yılında yurtdışına açılarak 60'a yakın ülkede marka tescili ve AB ülkelerine ihracat izni alabilen ilk Türk peynir markası olduklarını vurgulayan Erol, "Anuga, Avrupa’daki büyüme hedeflerimiz için stratejik bir buluşma noktası. Yeni iş birlikleri geliştirmek, pazar payımızı büyütmek ve markamızın global görünürlüğünü artırmak için önemli fırsatlar sunuyor. Ar-Ge çalışmalarıyla ortaya çıkardığımız yenilikçi ürünlerimizle ürün gamı açısından çok güçlü olan Avrupa peynir pazarında rekabet ediyoruz. Avrupa pazarında yükselişimizi kararlılıkla sürdüreceğiz" şeklinde konuştu.
Muratbey'in tarihi ve büyüklüğü
1965 yılında Eminönü'nde küçük bir peynir dükkanında sektöre adım atan Muratbey, 1992 yılında ilk üretim tesisini kurdu. Şu anda, 35 bin metrekare kapalı alana sahip bir üretim tesisi ve 400'den fazla çalışanla günde 700 ton süt işleme kapasitesine sahip. Muratbey, Türkiye çapında 50 bini aşkın satış noktasına ve dünya çapında beş kıtaya ulaşma başarısını gösteriyor. 2008 yılında yurtdışına açılan ve 60'a yakın ülkede marka tescili alan Muratbey, 300'den fazla ürün çeşidiyle birçok ülkeye ihracat yapmaktadır. Güvenilir gıdayı tüketicilere ulaştırmayı öncelik olarak belirleyen Muratbey, D vitamini eksikliğine karşı dünyada ilk kez D vitamini ile zenginleştirilmiş peynirler üretmeye başladı. BRC Global Gıda Güvenliği Standardı Belgesi gibi önemli gıda sertifikalarına sahip olan Muratbey, Sürdürülebilir Gıda Platformu üyesi olarak çeşitli sosyal sorumluluk projelerini de yürütüyor. 2023 yılı içerisinde fabrikalarının çatısına 1,7 megavat güneş enerjisi panelleri kurulmuş ve aktif olarak kullanılmaya başlanmıştır. Muratbey Misto ve Burgu Plus, SIAL Innovation Paris 2020 organizasyonunda bağımsız uzmanlardan oluşan tüketici ürünleri komitesi tarafından "SIAL Innovation Selection 2020" (2020 SIAL İnovasyon Seçimi) unvanını kazanmıştır. "Helix Cheese" adı altında beş kıtada onlarca ülkeye ihracat yapan Burgu Peyniri, Almanya'nın ünlü süt ve süt ürünleri dergisi Milch-Marketing okuyucuları tarafından kendi kategorisinde "Yılın Ürünü" seçilmiş ve "Altın Ödül'e layık görülmüştür. Muratbey, T.C. Ticaret Bakanlığı'nın TURQUALITY programına üye olup, bu programda yer alan tek peynir markası olarak global bir marka olma hedefini sürdürmektedir.
ADVERTORIAL YAYIN