Haber: ÇAĞATAN AKYOL
(İSTANBUL) - Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (MSGSÜ) Sinema ve Televizyon Bölümü'nde, "paraşüt ve usulsüz atama" iddialarıyla gündeme gelen Prof. Dr. İsmail Arda Odabaşı'nın atanmasına karşı çıkan 7 öğrenci, 1 ay süreyle okuldan uzaklaştırma cezası aldı.
Öğrenciler, MSGSÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema ve Televizyon Bölümü'nde uzmanlık alanı olmayan Odabaşı'nın dekanlık görevine getirilmesine karşı nisan ayında eylemler düzenlemişti. Öğrencilerin yoğun protestoları sonrası Odabaşı, görevinden istifa etti.
11 Nisan'da Odabaşı'nın yürütmesi gereken dersin engellenmesi üzerine 10 öğrenci hakkında soruşturma başlatıldı. 7 Mayıs'ta başlanan soruşturma, yaklaşık 4 ay süren incelemenin ardından 5 Eylül'de tamamlandı. Disiplin soruşturması çerçevesinde 7 öğrenci, "öğrenme ve öğretme hürriyetini engelleyici veya yükseköğretim kurumlarının işleyişini ve huzurunu bozucu eylemlerde bulunmak" gerekçesiyle 1 ay uzaklaştırmaya mahkum edildi. Cezanın 15 Eylül-15 Ekim tarihleri arasında uygulanacağı bildirildi.
Atama sürecinde sorunlar var
Görüşlerine başvurduğumuz ismini vermek istemeyen bir öğrenci, Odabaşı'nın lisansının Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü'nden olduğunu belirtti. MSGSÜ'de dekan olarak atanmasının ardından, yerine vekil olarak Yasemin Nur Erkalır'ın atandığını ifade eden öğrenci, Odabaşı'nın Sinema ve Televizyon Bölüm Başkanlığı'na da atandığını anlattı. Öğrenci, "Bölüm kurulunun onayında başka bir akademisyenin adı geçmesine rağmen, Rektör Handan İnci, liyakat yerine tercihini Odabaşı'ndan yana kullandı. Rektörlük onayı olmadan bu atama gerçekleşti. Öğrenciler, durumu kabul etmedi ve itiraz dilekçelerini hocalarına teslim etmek için sınıf kapısında toplandılar. O sırada Odabaşı sınıfa tüm güvenlik görevlilerini göndererek gergin bir atmosfer oluşturdu. Öğrenciler, bu durumu alkışlarla protesto edip dilekçeleri teslim ederek dağıldılar." şeklinde süreci aktardı.
Aşırı ceza ve sonuçları
Olay sonrası başlatılan disiplin soruşturmasının da altını çizen öğrenci, şunları söyledi:
"Odabaşı istifa ettikten sonra 10 öğrenciye Yasemin Nur Erkalır tarafından soruşturma açıldı. Sonuçta 7 öğrenciye, "öğrenme ve öğretme hürriyetini engelleyici veya yüksek öğretim kurumlarının işleyişini ve huzurunu bozucu eylemlerde bulunduğu" gerekçesiyle maksimum ceza olan 1 ay uzaklaştırma cezası verildi. Bu cezaların ders kayıt dönemine denk getirildiğini düşünüyoruz ve böylece öğrenciler için fiilen bir dönemin kaybına yol açma amacı güdüldüğüne inanıyoruz. Cezayı onaylayan kişi, yine Odabaşı'nın ardından dekan vekili olarak atanan Yasemin Nur Erkalır. Sanat eğitiminin temelinde özgür düşünce varken, öğrencilerin eğitim hakları gasp ediliyor. Usulsüz atamalarla ortaya çıkan bu krizlerin faturasını yine öğrenciler ödüyor. Tüm öğrencilerin eğitim hakkı geri verilmelidir, uzaklaştırma cezaları bir an önce iptal edilmelidir."