Milli Eğitim Bakanı Tekin: Çocuklarımızın önce ana dilinde eksiklikleri olmamalı

Milli Eğitim Bakanı Tekin: Çocuklarımızın önce ana dilinde eksiklikleri olmamalı

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, çocukların ana dil becerilerinin geliştirilmesinin önemine dikkat çekti.

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Ankara'da Mogan Turizm Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Oteli'nde düzenlenen "Öğrencilerin Söz Varlığının Tespiti Geliştirilmesi ve İzlenmesi Projesi Tanıtımı" programında konuştu. Toplantıya Ankara Valisi Vasip Şahin, öğretmenler, öğrenciler ve davetliler katıldı.

Bakan Tekin, çocukların Türkçeye vakıf olmaları için adımlar attıklarını belirterek, "Bu ülkenin kültürel değerlerine, bu ülkenin kurucu felsefesine sahip çıkacak çocuklarımızın önce ana dil konusunda eksikliklerinin olmaması gerekiyor. Mevzuyu sadece bir dil ya da kültür aktarımı olarak görmemek gerekir. Çocuklarımızın ana dil okuryazarlık becerilerinin gelişmesi sadece bu kültür aktarımı için bir unsur değildir. Bu aynı zamanda çocuklarımızın akademik becerilerinin gelişmesi için de önemlidir." dedi. Bakan Tekin, çocukların sorduğu soruyu anlamakta zorlanmalarının ve cevap verememelerinin sebebinin Türkçe yetersizliği olabileceğini söyledi. Tekin, "Kendisine sorulan bir soruyu, ben kendi çocuklarımda bunla çok karşılaştım, soruyu cevaplayacak bilgisi var ama ya Türkçesi yetersiz olduğu için ya da nasıl okuyacağını bilemediği için soruyu anlamakta zorlandığından cevap veremiyor. 'Ya aslında ben bunu biliyorum ama soruyu anlamamışım' bunu da ortadan kaldırmak istiyoruz. Akademik becerilerinin gelişmesini arzu ediyoruz." diye konuştu.

Ana dil becerileri gelişmiş bir şekilde yetiştirilmeyen çocukların, toplumsal hayatın ve akademik hayatın hiçbir alanında başarılı olamayacaklarını vurgulayan Tekin, "Çok trajik bir örnek ama yabancı dil becerileri bile gelişmez. Hep şu soruyu soruyoruz; 'Niye çocuklarımız OECD ortalamasının yaklaşık 2 katı kadar süre yabancı dil için zaman ayırdıkları halde yabancı dil becerileri istediğimiz düzeyde değil' eleştirisini hep yapıyoruz. Ben de diyorum ki ana dilinde kendisini gündelik hayatta 200-300 kelime ile ifade eden bir çocuğun, yabancı bir dilde kendisini 500, 600, 1000 kelime ile ifade etmesini nasıl bekleyeceğiz? O yüzden önce ana dil becerilerini geliştirmemiz gerekiyor. 'Türkiye Yüzyılı' Maarif Modeli odağına da bunu yerleştirdik. Bu birbirini tamamlayan bu bütünsellik içerisinde çalışmalarımızı yürütmeye devam edeceğiz." dedi.

516567-2.jpg

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.