(ANKARA) - Millî Eğitim Bakanlığı'nın açıkladığı verilere göre, 2024-2025 eğitim öğretim yılında toplamda 17 milyon 956 bin 523 öğrenci sınıflarda yer aldı. Bu dönemde 1 milyon 539 bin 579 öğrenci özel eğitim kurumlarında eğitim alırken, 487 bin 263 öğrenci Anadolu imam hatip liselerinde öğrenim gördü. Örgün eğitimde görev yapan öğretmen sayısı ise, 2024-2025 yılında bir önceki yıla göre 18 bin 513 artarak 1 milyon 187 bin 409'a ulaştı.
Bakanlık tarafından paylaşılana göre, bu eğitim döneminde erkek öğrencilerin sayısı 9 milyon 212 bin 833, kız öğrencilerin sayısı ise 8 milyon 743 bin 690 oldu. Toplamda 17 milyon 956 bin 523 öğrencinin eğitim aldığına dikkat çekiliyor.
Öğrencilerin 15 milyon 366 bin 143'ü resmi okullarda, 1 milyon 539 bin 579'u özel okullarda ve 1 milyon 50 bin 801'i açık öğretim kurumlarında eğitim aldı. Örgün eğitimdeki öğrencilerin, okul öncesi eğitimde 1 milyon 741 bin 314, ilkokulda 5 milyon 704 bin 483, ortaokulda 5 milyon 181 bin 914 ve ortaöğretimde 5 milyon 328 bin 812 yer aldı.
487 bin 263 öğrenci imam hatip liselerinde eğitim aldı
Ortaöğretim seviyesindeki öğrencilerin 3 milyon 160 bin 449'u genel ortaöğretim, 1 milyon 681 bin 100'ü mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında eğitim aldı. Bunun yanı sıra 487 bin 263 öğrenci Anadolu imam hatip liselerinde öğrenim gördü.
Özel eğitim kurumlarındaki öğrencilerin, toplam örgün eğitim içindeki oranı yüzde 9,1 olarak belirlendi. Bu oran, okul öncesi eğitimde yüzde 18,8, ilkokulda yüzde 6,1, ortaokulda yüzde 7 ve ortaöğretimde ise yüzde 11,6 olarak kaydedildi.
Öğretmen sayısı bir önceki yıla göre 18 bin 513 arttı
2024-2025 eğitim öğretim yılında, örgün eğitim kapsamındaki okullarda görev yapan öğretmen sayısı 1 milyon 187 bin 409 olarak tespit edildi. Bu öğretmenlerin 1 milyon 9 bin 671'i resmi, 177 bin 738'i özel okullarda çalışıyor. Öğretmenlerin 455 bin 353'ü erkek, 732 bin 56'sı ise kadın. Örgün eğitimdeki öğretmen sayısında bir önceki yıla göre artış 18 bin 513 olarak kaydedilirken, bunun 16 bin 274'ü resmi okullarda gerçekleşti.
Örgün eğitimde, 2024-2025 eğitim öğretim yılında 59 bin 336'sı resmi, 14 bin 700'ü özel ve 4'ü açık öğretim okulu olmak üzere toplam 74 bin 40 okul hizmet verdi. Bu okullardan 17 bin 640'ı okul öncesi, 25 bin 99'u ilkokul, 18 bin 878'i ortaokul ve 12 bin 423'ü ortaöğretim kademesinde yer aldı. Resmi okullarda 618 bin 860, özel okullarda ise 134 bin 711 olmak üzere toplam 753 bin 571 derslik kullanıldı. Önceki yıla göre örgün eğitimdeki derslik sayısı 10 bin 742 artış gösterdi, bu artışın 10 bin 177'si resmi okullarda yaşandı.
Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı ilkokullarda 18, ortaokullarda ise 14'ten 13'e, ortaöğretimde 12'den 11'e düştü. Derslik başına düşen öğrenci sayısı ilkokulda 23, ortaöğretimde ise 20 olarak belirlendi.
Okullaşma oranı, OECD ortalaması ile benzerlik gösterdi
Eğitim kademelerine bakıldığında, okul öncesinde 5 yaş net okullaşma oranı 2024-2025 eğitim öğretim yılında yüzde 82,53 iken, 5 yaş brüt okullaşma oranı yüzde 94,41 oldu.
İlkokuldaki net okullaşma oranı yüzde 95,43 ve brüt okullaşma oranı da yüzde 102,4 olarak açıklandı. Ortaokulda ise net okullaşma oranı yüzde 89,09, brüt okullaşma oranı yüzde 94,48 oldu. Yakın zamanda yayımlanan rapora göre, Türkiye 6-14 yaş grubundaki okullaşma oranıyla OECD ortalaması arasında benzerlik gösteriyor.
Ortaöğretimde net okullaşma oranı yüzde 82,85, brüt okullaşma oranı ise yüzde 101,07; yükseköğretime kayıtlı öğrencilerin de dikkate alındığı hesaplamalara göre ortaöğretimde düzeltilmiş net okullaşma oranı yüzde 87,88 olarak belirlendi.
MEB'in verilerine göre, 2024-2025 eğitim öğretim yılında 344 bin 770 öğrencinin burs imkânlarından faydalandığı, 281 bin 517 öğrencinin taşımalı eğitimle okullarına erişim sağladığı ve 2 bin 948 pansiyonda yaklaşık yarım milyon kapasite ile öğrencilere barınma hizmeti sunulduğu belirtildi. Bu bulgular, Bakanlığın eğitimde kapsayıcılığı, erişilebilirliği ve fırsat eşitliğini güçlendirmeye yönelik çabalarının somut göstergeleri arasında yer alıyor.