McDonald's'ın küresel satışları ilk çeyrekte beklentilerin altında kaldı

McDonald's'ın küresel satışları ilk çeyrekte beklentilerin altında kaldı

ABD merkezli hızlı servis restoran devi McDonald's, 2025'in ilk çeyreğinde küresel satışlarında yüzde 1'lik bir düşüş yaşadı.

Şirketin ABD satışları 2020'den bu yana en büyük gerilemeyi kaydederken, gelir ve karı da azaldı. CEO Chris Kempczinski, tüketicilerin belirsizlikle mücadele ettiğini belirtti.

ABD'li hızlı servis restoran zinciri McDonald's, 2025 yılının ilk çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını kamuoyu ile paylaştı. Şirket tarafından yapılan açıklamaya göre, küresel çapta karşılaştırılabilir satışlar yılın ilk üç ayında yüzde 1 oranında geriledi.

ABD SATIŞLARINDA SERT DÜŞÜŞ

Restoran zincirinin en büyük pazarlarından biri olan ABD'deki satışlar, söz konusu dönemde yüzde 3,6 azalarak 2020'den bu yana kaydedilen en belirgin düşüşü yaşadı.

Şirketin "Uluslararası İşletilen Piyasalar" segmentindeki satışları da yüzde 1 oranında azalırken, franchising haklarının stratejik ortaklara lisanslandığı "Uluslararası Gelişmiş Lisanslı Pazarlar" segmentinde ise yüzde 3,5'lik bir satış artışı gözlendi.

GELİR VE KARLILIK AZALDI

McDonald's'ın konsolide geliri, 2025'in ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3'lük bir düşüşle 5,96 milyar dolara geriledi. Bu rakam, piyasa beklentilerinin altında kaldı.

Şirketin net karı da aynı dönemde yüzde 3 azalarak 1,87 milyar dolar olarak gerçekleşti. Hisse başına kar ise geçen yılın ilk çeyreğindeki 2,66 dolardan bu yılın aynı döneminde 2,60 dolara indi.

CEO KEMPCZINSKI: TÜKETİCİLER BELİRSİZLİKLE BOĞUŞUYOR

Finansal sonuçları değerlendiren McDonald's Üst Yöneticisi (CEO) Chris Kempczinski, günümüz tüketicilerinin karşı karşıya olduğu ekonomik zorluklara dikkat çekti. Kempczinski, "Günümüz tüketicileri belirsizlikle boğuşuyor" ifadesini kullandı.

CEO Kempczinski, şirketin dayanıklılığına vurgu yaparak, "McDonald's, 70 yıllık inovasyon, liderlik ve kanıtlanmış çeviklik geçmişine sahip. Bunlar, en zorlu piyasa koşullarında bile yolumuzu bulabileceğimize ve pazar payı kazanabileceğimize dair bize güven veriyor" değerlendirmesinde bulundu.

Açıklamada ayrıca, McDonald's'ın İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırıları nedeniyle geçtiğimiz dönemde boykotlarla karşılaştığı ve bu durumun şirketin finansal sonuçlarını 2023'ün son çeyreğinden itibaren olumsuz etkilediği bilgisine yer verildi.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.