Türkiye Gençlik ve Eğitime Hizmet Vakfı (TÜRGEV) bünyesindeki Akademi II. Öğrenci Sempozyumu, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nde gerçekleştirildi. Dört yıl aradan sonra tekrar düzenlenen sempozyumda, genç araştırmacılar İslami ilimler ve sosyal bilimler alanlarında disiplinler arası bildiriler sundu. Programa TÜRGEV Yönetim Kurulu Başkanı Avukat Hatice Akıncı Yılmaz, TÜRGEV Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Esra Albayrak ve Marmara Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Kurt katıldı.
Sempozyum, gençlere akademik bilgi ve becerilerin yanı sıra ahlaki bir duruş ve kültürel bir farkındalık kazandırmayı hedefleyen bütüncül bir program olarak tasarlandı. TÜRGEV Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz, bilgi kadar düşünceyle donanmanın da önemine vurgu yaparak, sempozyumun gençler için güçlü bir entelektüel platform oluşturduğunu ifade etti. Sabah ve öğleden sonra olmak üzere iki oturumda düzenlenen sempozyumda, her bildiri sunumunun ardından uzman akademisyenler tarafından değerlendirme panelleri yapıldı. Bu paneller, öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine katkı sağladı.
Sempozyumda sunulan bildiriler, bilimsel ve toplumsal açıdan önemli konuları ele aldı. Açılış konuşmasında TÜRGEV Yönetim Kurulu Başkanı Hatice Akıncı Yılmaz, merak duygusunun öğrenme sürecindeki önemine değinerek, "İnsan, yaratılışı gereği merak eder. Merak, sadece bir his değil, aynı zamanda kendilik bilincinin, kulluğun ve öğrenmenin de ilk adımıdır." dedi. Yılmaz ayrıca, "Bugün burada bir araya gelmemize vesile olan şey, yalnızca bilgi arayışı değil, insanın yaratılışına yerleştirilmiş en derin duygulardan biri olan meraktır." ifadelerini kullandı. TÜRGEV Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Esra Albayrak ise, bilginin insanlığa hizmet etmediği durumlarda nasıl bir yıkım aracı haline gelebileceğine dikkat çekti. Albayrak, "Bilgi, insana hizmet etmiyorsa çok büyük soykırımlara, çok büyük katliamlara araç haline de gelebiliyor." şeklinde konuştu. Albayrak ayrıca, Türkiye'de ithal kavramlarla değil, kendi kavramlarıyla düşünen ve çözüm üreten gençler yetiştirmek istediklerini belirtti.
