L'Oréal Türkiye, 2025 Dünya Çevre Günü'nde "Gelecek İçin L'Oréal" sürdürülebilirlik programı kapsamındaki 2030 hedeflerine yönelik çalışmalarının son durumunu paylaştı. Şirket, daha yaşanabilir bir dünya ve sürdürülebilir güzellik vizyonuyla, teknolojik, bilimsel ve insan odaklı uygulamalarını geliştirmeye devam ediyor.
L'Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, sürdürülebilirliğin şirketin iş yapış biçiminin temel bir parçası olduğunu vurguladı. 2020'de başlatılan "Gelecek İçin L'Oréal" hedefleri doğrultusunda, IMPACT+ iş birliğiyle dijital kampanyaların optimizasyonu ve karbon ayak izinin azaltılması sağlandı. Bu kapsamda, 2024'ten itibaren tüm markalarda IMPACT+ uygulamaları hayata geçirildi. Şirket, çevresel ve sosyal projelerle topluma değer katmayı, atığı azaltan yeniden doldurulabilir ürünler sunmayı ve sektör genelinde sürdürülebilirlik odaklı dönüşümü desteklemeyi hedefliyor.
Dijital medya alanında IMPACT+ iş birliğiyle kreatif dosya boyutlarının küçültülmesi, veri aktarımının azaltılması ve bağlantı/cihaz hedeflemeleri gibi stratejiler uygulanarak karbon emisyonunda önemli tasarruf sağlandı. Bu tasarruf, bir uçağın dünyanın çevresinde yaklaşık 12 tur atmasına eşdeğer karbon etkisine denk geliyor. Ayrıca, L'Oréal Türkiye, Ad Net Zero Türkiye oluşumuna destek vererek pazarlama ve iletişim sektöründe net sıfır karbon emisyonu hedefine katkı sağlıyor. "Gelecek İçin L'Oréal" programı, 2030'a kadar iklim değişikliğiyle mücadele, doğanın korunması, döngüsellik ve topluluk desteği gibi alanlarda bilim temelli ve ölçülebilir hedefler içeriyor. Şirket, yeniden doldurulabilir ürünlerle atık azaltmayı, 2030'a kadar saf plastik miktarını yüzde 50 azaltmayı ve ambalaj malzemelerinin yüzde 50'sini geri dönüştürülmüş veya biyobazlı kaynaklardan sağlamayı planlıyor. Ayrıca, 100 bin dezavantajlı bireyin istihdamına destek olmayı, 5 milyon kadının güçlenmesine katkıda bulunmayı ve 10 milyon kişiye sosyal fayda programlarıyla ulaşmayı hedefliyor.
L'Oréal Türkiye, Ecording ve Sosyal İklim Derneği iş birliğiyle, orman yangınlarından etkilenen Muğla'da 6 bin metrekarelik alana 50 bin tohum topu bırakacak. "Yeşil Bilim" yaklaşımıyla ürünlerin yüzde 65'i doğal bileşenlerden oluşturuluyor ve 1 milyar euro'luk yatırımla doğayla uyumlu güzellik ürünleri geliştiriliyor. Sürdürülebilir tarım ve etik tedarik zinciriyle La Roche-Posay'in Cicaplast Baume B5 ürünü örnek gösterilirken, yeşil ekstraksiyon teknolojileriyle Lancôme'un Absolue Serum formülasyonu çevre dostu üretim anlayışını temsil ediyor.
