KidZania İstanbul ve FutureBright iş birliğiyle yapılan "Çocuklar ve Ailelerin Toplumsal Cinsiyet Algısı" araştırması, çocukların toplumsal cinsiyet eşitliği, aile içi roller ve meslek seçimlerine bakış açılarını ortaya koydu. Türkiye'deki çocukların yüzde 46'sı ev işlerinin eşit paylaşılmasını isterken, KidZania deneyimi yaşayan çocuklarda bu oran yüzde 88'e çıkıyor.
Araştırmaya göre, Türkiye genelinde yaklaşık her iki çocuktan biri ev işlerini "hem annenin hem babanın görevi" olarak görüyor. Ayrıca, ailelerin çocuklarının gelecekte influencer, youtuber gibi öngörülemeyen meslekleri seçmesinden endişe duyduğu ve bu mesleklere yönelik yüksek bariyerler koyduğu tespit edildi. Erkek çocukların meslek seçimlerinde kararın büyük ölçüde ebeveynlerde olduğu görülüyor. Aileler, erkek çocukları için daha garantili meslekler arıyor ve onlara daha az alan tanıyor. Türkiye genelinde "Çocuğumun kararı benim için önemli" diyen ebeveynlerin oranı erkek çocuklarda yüzde 28 iken, KidZania İstanbul'a gelen ebeveynlerde bu oran yüzde 69.
KidZania İstanbul Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO'su Ebru Timur, Aile Günü vesilesiyle yaptığı açıklamada, ailelerin çocukların ilk rehberi ve rol modeli olduğunu belirtti. Timur, çocukların bildiklerinden ve gördüklerinden ilham aldığını, önce anne babadan sonra da çevrelerinden öğrendiklerini söyledi. KidZania İstanbul olarak, ailelerin çocuklarına verdiği desteğin onların geleceğini şekillendiren en önemli unsurlardan biri olduğuna inandıklarını vurgulayan Timur, çocuklara sundukları eğlenirken öğrenme deneyiminde ailelerin de önemli bir rol oynadığını bildiklerini ifade etti. Timur ayrıca, KidZania'da çocukların finansal okuryazarlıktan toplumsal sorumluluk bilincine kadar pek çok yetkinlik kazanırken, ailelerin de bu deneyimlerin çocuklarının gelişimine olan katkılarını gözlemleyebildiğini sözlerine ekledi.
