Kayseri 112'ye Gelen Çağrıların Yüzde 40'ı Gereksiz

Kayseri 112'ye Gelen Çağrıların Yüzde 40'ı Gereksiz

Kayseri 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen çağrıların yüzde 40'ı gereksiz aramalardan oluşurken, gereksiz aramalar için 1500 TL, asılsız ihbarlar için ise 15 bin TL ceza uygulanıyor.

Kayseri'de 2025 yılının ilk dört ayında 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen çağrıların yüzde 60'ı gerçek vakalara karşılık gelirken, yüzde 40'ı gereksiz aramalar ve asılsız ihbarlardan oluştu. Merkez Müdürü Mustafa Ak, yılda 1 milyon 750 bin çağrı aldıklarını ve bunların yüzde 60'ının vakaya dönüştüğünü, yüzde 40'ının ise bilgi danışma amaçlı olduğunu belirtti.

Ak, emniyet, sağlık, jandarma, itfaiye, orman ve AFAD birimlerine ait acil çağrıların karşılandığı merkezde koordinasyonun sağlandığını ve acil durum ekiplerinin hızlıca olay yerine ulaştırıldığını vurguladı. Günde 4-5 bin çağrıya cevap veren merkezde, çağrıların büyük bir kısmı ilgili kurumlara yönlendiriliyor. Mustafa Ak, gereksiz aramaların gerçek vakalara müdahale sürecini etkileyebileceğini, bu nedenle vatandaşların gereksiz yere aramaktan kaçınmaları gerektiğini dile getirdi.

Gereksiz aramalar için 1500 TL idari para cezası uygulandığını, asılsız ihbarlar sonucu gerçekleşen gereksiz sevkler için ise 15 bin TL ceza ve Cumhuriyet Savcılığı'na suç duyurusunda bulunulduğunu açıklayan Ak, merkezdeki personel sayısının yeterli olduğunu ve çağrıların doğru şekilde işlendiğini belirtti. Ak, vatandaşların acil durumlarda 112'yi aramaları gerektiğini, ancak bilgi danışma amaçlı aramalardan kaçınmaları gerektiğini vurgulayarak, gereksiz arama oranının daha da düşmesini istediklerini ifade etti.

479228-2.jpg

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.