Kafe ve restoranlarda müşteriyi yeni yöntemle soyuyorlar

Kafe ve restoranlarda müşteriyi yeni yöntemle soyuyorlar

Masaya ikram yapılmadan kuver talep eden ve self serviste bile hizmet bedeli ekleyen işletmelere karşı hak aranacak

Restoran ve kafelerde son yıllarda inanılmaz bir artış sergileyen kuver ve hizmet bedeli tartışma yarattı. Masaya ikram olmadan kuver talep eden, self serviste dahi hizmet bedeli ekleyen işletmeler, vatandaşı mağdur ediyor. Yetkililer, alınmayan hizmetler için ücret talep edenlere karşı hukuki olarak hakların aranması gerektiğini söyledi.

Restoran ve kafelerde fiyat artışlarıyla ilgili tartışmalar devam ederken, kuver ve hizmet bedeli uygulamaları vatandaşların tepkisini çekiyor. Pek çok işletme, masaya herhangi bir ikramda bulunmadan kuver ücreti talep ederken, buna ek olarak faturaya yüzde 10-20 arasında değişen hizmet bedelleri yansıtıyor. Hatta self servis çalışan bazı kafeler dahi hizmet bedeli alıyor.

VATANDAŞ ŞİŞKİN ÜCRETLERDEN ŞİKAYETÇİ

Vatandaşlar, faturalarındaki şişkin ücretlerden şikâyetçi. İstanbul’da bir kafe-restoranda yemek yiyen iki arkadaş, 1.100 TL tutması gereken hesaba 200 TL kuver ve yüzde 20 hizmet bedeli eklenerek toplamda 1.560 TL talep edildiğini belirtti.

İki makarna iki kolaya 1.100 lira vermeyi kabul edip kuvere itiraz eden şahıslar şöyle konuştu:

"İki kola iki makarna söyledik. Normalde 1.100 TL hesap gelmesi gerekiyor. Ancak faturaya 200 TL kuver eklemişler ve hesap direkt 1.300 TL'ye çıkmış bir de bunun üzerine yüzde 20 hizmet bedeli eklenmiş. 260 TL de oradan gelmiş. Total hesap 1.560 TL'ye çıkartılmış. Biz 'kuver almadık' diye faturaya itiraz ettik üstüne azarlandık. Ödemeyi yaptık ancak bir daha asla oraya gitmeyiz"

kafe.webp

Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Başkanı Ramazan Bingöl, restoran ve kafelerin ücretlerini menülerde belirtmek zorunda olduğunu hatırlatarak, "Menüde yazmıyorsa bu ücreti ödemek zorunda değilsiniz. Şikâyet edin, 3 milyon TL’ye kadar ceza var" dedi.

BU ÜCRETLER BAHŞİŞ DEĞİL ZORLA ALINAN BEDELLERDİR

Tüketici Konfederasyonu Başkan Vekili İbrahim Güllü ise, sipariş edilmeyen mal ve hizmetler için ücret talep edilemeyeceğini vurgulayarak, “Bu ücretler bahşiş değil, zorla alınan bedellerdir” ifadelerini kullandı.

Yetkililer, vatandaşları alınmayan hizmetlere yönelik ücretlere karşı Tüketici Hakem Heyetlerine başvurarak haklarını aramalarını belirtti.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.