İzmir'de Özel Eğitim Öğrencileri: Atıl Konteyneri Kitap Okuma ve Oyun Alanına Dönüştürdü

İzmir'de Özel Eğitim Öğrencileri: Atıl Konteyneri Kitap Okuma ve Oyun Alanına Dönüştürdü

İzmir'de, özel eğitim öğrencileri atıl bir konteyneri kitap okuma ve oyun alanına dönüştürdü.

İzmir'deki Hasan Tahsin Özel Eğitim ve Mesleki Eğitim Merkezi'nde eğitim gören hafif zihinsel yetersizlik, otizm ve Down sendromlu öğrenciler, atıl durumdaki bir konteyneri kitap okuma ve oyun alanına dönüştürdü. Öğrenciler, aynı zamanda tarım atölyesinde yetiştirdikleri kaktüs ve sukulentlerle bu alanı süsledi.

Bornova ilçesindeki okulun Özel Eğitim Öğretmeni Hülya Aksu öncülüğünde başlatılan proje kapsamında, konteynerin dış cephesi resim öğretmeni ve öğrencilerle birlikte resimlerle süslendi. İç kısmı ise bağış yoluyla temin edilen eşyalarla düzenlendi. Aksu, projenin amacını, öğrencilerin kitap okuma alışkanlığı kazanması, oyun oynayabilecekleri bir ortam oluşması ve sokak hayvanları için bir yaşam alanı sunulması olarak açıkladı. Aksu, "Okul bahçesinde atıl olarak duran bu konteyneri, çocuklar için nasıl kullanabileceğimi düşündüm ve kitap okuma, oyun oynama ve bazı zamanlar sokak kedilerini besleme alanı olabilecek şekilde kurgulamaya karar verdim" dedi. Desteklerle ve kendi imkanlarıyla kitaplar temin ettiklerini belirten Aksu, eksiklerinin olduğunu da sözlerine ekledi.

Resim öğretmeni Nazlı Devrim Nazlı, öğrencilerle birlikte çizdikleri resimlerle projeye katkı sunduğunu belirtti. Nazlı, "Çocukların anlayabilecekleri hikaye kahramanlarını basit düzeyde çizmeye çalıştık. Öğrencilerin çok mutluluk duydukları bir şey oldu" dedi. Öğrencilerin resimleri boyadıktan sonra "Bunu ben yaptım" diye göstermeye başladıklarını ve öğlenleri alanda sıra olmaya başladığını ifade eden Nazlı, bu durumun kendilerini mutlu ettiğini söyledi. Tarım atölyesi projesi kapsamında üretilen bitkiler ise okul aile birliği aracılığıyla ve "Öğrenci Dükkanı" adı verilen satış alanında satışa sunuluyor ve elde edilen gelir öğrencilere harçlık olarak veriliyor. Tarım Teknolojisi Öğretmeni Adem Erhan, 3 öğrencisinin bu yıl İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün yürüttüğü Erasmus akreditasyonu kapsamında Macaristan'ın başkenti Budapeşte'de iki hafta staj gördüğünü açıkladı. 2010 yılından bu yana yaklaşık 200 çeşit kaktüs yetiştirdiklerini belirten Erhan, öğrencilerinin yurt dışında bitkilerin yaprak çeliği yöntemi ile çoğaltılması ve bakımları üzerine eğitim aldıklarını ifade etti. Okulun 12'nci sınıf öğrencisi Eda Kurtuluş (19), kitap okuma alanında öğretmenine yardım ettiğini ve öğle aralarında kitap okuyup oyun oynadığını belirtti. 11'inci sınıf öğrencisi Zeliş Önder (17) ise oyun evini yaparken kitapları birlikte dizdiklerini ve öğretmenleriyle resimleri çizdiklerini söyledi. Macaristan'daki projeye katılan 11'inci sınıf öğrencileri Kevser Aydın (19), Aylin Zeliha Yoldaş (18) ve Mehmet Ali Bodur (18) de deneyimlerini paylaştı.

502767-2.jpg

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.