(İZMİR) - 2000 yılında Üçyol-Bornova hattında hizmet vermeye başlayan İzmir Metrosu'nun yüklenicisi olan İsveçli ABB ve Yapı Merkezi konsorsiyumu, İzmir Metro A.Ş.'yi ziyaret etti. Dönemin bürokratlarının da katıldığı bu keyifli buluşmada, heyet istasyonları gezerek projeye dair bilgi aldı.
İzmir'de, 30 yıllık dostluğu pekiştiren özel bir görüşme gerçekleşti. 1995 yılında İzmir'in ilk metrosunun yapımını üstlenen Yapı Merkezi ve İsveçli ABB konsorsiyumu, İzmir Metro'yu görmek üzere bir araya geldi. İzmir Metro A.Ş. yönetiminin ev sahipliğindeki bu anlamlı buluşma, Halkapınar'daki merkez ofiste gerçekleştirildi.
Projenin inşaatında yer alan Yapı Merkezi ve ABB konsorsiyumu ile dönemin İzmir Büyükşehir Belediyesi bürokratlarından oluşan heyet, gün boyunca istasyonları ziyaret etti.
İzmir Metro'sunu geliştirmeye devam ediyoruz
İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Sinan Karakuzu, heyetin ziyaretinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, "İlk günden itibaren İzmirlilerin ulaşım ihtiyaçlarını karşılayan İzmir Metro'sunu geliştirmeye devam ediyoruz" açıklamasında bulundu.
ABB Temsilcileri Ulf Larsson ve Peder Madsen de istasyonların yapım süreçlerine vurgu yaparak, "İzmir Metrosu'nun gelişimini ve büyümesini görmek bizi mutlu ediyor" ifadelerini kullandı.
Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, projenin başarısında katkıda bulunan herkese teşekkür etti.
Temsilcilere anlam dolu hediye
Gündemde, İzmir Metro projesinin ilk etabına ait video ve tanıtım filmleri de yer aldı. Arıoğlu ve ABB temsilcisi Lars-Olof Nisson'a, 25 yıl önce İzmir Metrosu'na binişlerde kullanılan ilk jetonlardan oluşan ve şirketin 25'inci yılına özel el yapımı seramik koleksiyonu içeren bir plaket takdim edildi.
Atölye ve Trafik Kontrol Merkezi gezisi ile süren program; Konak, Halkapınar, Çankaya, Üçyol, Bornova ve Narlıdere Kaymakamlığı'nın da aralarında bulunduğu altı istasyonun ziyaret edilmesiyle sona erdi.
1995'te başladı
İzmir Metrosu'nun yapımına yönelik ilk sözleşme, 15 Ocak 1993'te ABB-Yapı Merkezi Konsorsiyumu ile İzmir Büyükşehir Belediyesi arasında imzalandı. 1994 yılında güzergahın yeniden gözden geçirilmesi gündeme geldi ve projede bazı bölümler iptal edildi. İzmir Metrosu'nun güncel durumu ile ilgili sözleşme, 1,5 yıl gecikmeyle 1995 yılının mart ayında imzalandı. İzmir Metrosu'nun ilk etabı olan on istasyonlu Bornova-Üçyol hattı, 2000 yılının Nisan ayında tamamlanarak hizmete girdi.