(İZMİR) - İzmir, 8-10 Ekim 2025 tarihlerinde, Türkiye'nin en büyük lojistik buluşmalarından biri olan LOGISTECH – Lojistik, Depolama ve Teknolojileri Fuarı'na ev sahipliği yapacak. Bu fuar, kara, deniz, hava ve demir yolu taşımacılığı ile depolama, soğuk zincir, otomasyon ve liman işletmeciliği gibi lojistik alanlarının tüm katmanlarını bir araya getirecek. Türkiye'den ve dünyanın dört bir yanından birçok profesyoneli ağırlayacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin desteklediği ve İZFAŞ tarafından düzenlenen LOGISTECH — 4. Lojistik, Depolama ve Teknolojileri Fuarı, Fuar İzmir A Hol'de gerçekleştirilecek. Katılımcılara, lojistik sektörüne dair tüm tedarik ve ihtiyaç zincirinin birleştiği bir deneyim sunmayı hedefleyen fuar, bu yıl da Çin'den Almanya'ya uzanan geniş bir katılımla, İzmir, İstanbul, Bursa, Kocaeli, Mersin gibi illerden pek çok firmanın yer almasıyla sektördeki en kapsamlı buluşmalardan biri olmayı amaçlıyor. Katılımcılar, burada yeni iş birlikleri kurma ve güncel teknolojileri yerinde görme fırsatına sahip olacaklar.
Yeni iş fırsatları için speed networking
Fuarın en heyecan verici yeniliklerinden biri olan Speed Networking Alanı, bu yıl ilk defa yer alacak. Fuarın ilk günü düzenlenecek etkinlikte, lojistik sektörü temsilcileri ile dış ticaret yöneticileri birebir görüşmeler yapacak. Almanya, Bosna Hersek, Cezayir, Çin, Hollanda, İsviçre, Mısır gibi ülkelerden temsilcilerin katılımıyla gerçekleştirilecek bu etkinlik, İzmir Ticaret Odası, Ege Bölgesi Sanayi Odası ve Ege İhracatçı Birlikleri yöneticilerini de içeriyor. Böylece, Türk pazarındaki karar vericiler ile uluslararası heyetler arasında güçlü bir iletişim platformu kurulacak.
Speed Networking, fuar ve programların yoğun temposu nedeniyle iletişim kurmakta zorlanan alıcı ve satıcıları, hızlı ve planlı bir ortamda bir araya getirecek. Katılımcılar, kısa ama etkili görüşmelerle firmalarını tanıtma, iş birliği fırsatlarını değerlendirme ve gelecekteki bağlantılarını kurma şansına sahip olacak. Bu sayede, hem uluslararası ticarette yeni köprüler inşa edilecek hem de fuar ziyaretçileri iş görüşmelerini verimli bir şekilde gerçekleştirebilecek.
Ayrıca, fuar boyunca çeşitli etkinlikler, dernek ve sivil toplum kuruluşlarından temsilciler ile akademisyenlerin katılımıyla paneller ve seminerler de düzenlenecek.
Türkiye'nin lojistik hedefleri
Küresel ticarette lojistiğin önemi her geçen gün artıyor. 2026 yılında sektörün 12 trilyon doları aşması bekleniyor. Ticaret Bakanlığı verilerine göre, Türkiye 2024'te 38.9 milyar dolar lojistik hizmet ihracatı gerçekleştirerek, toplam hizmet ihracatının yüzde 40'ını karşılarken, dünya sıralamasında 11. sırada yer alıyor. Bakanlık, 2025 için 48 milyar dolar, 2028 için ise 78 milyar dolar hedefliyor ve Türkiye'nin küresel lojistik pazarındaki payını artırmayı amaçlıyor.
Fuarın katılımcı ve ziyaretçi profili
Fuar, lojistik sektörünün tüm bileşenlerini bir araya getiriyor. Katılımcılar arasında; lojistik firmaları, depolama ve soğuk zincir şirketleri, bilgi teknolojileri ve otomasyon firmaları, e-ticaret servis sağlayıcıları, taşıma araçları ve ekipman üreticileri, liman işletmecileri, banka-sigorta ve gümrükleme kuruluşları, sektörel STK'lar, akaryakıt firmaları ve sektörel yayıncı kuruluşlar yer alıyor. Ziyaretçi profili ise; lojistik ve tedarik zinciri profesyonelleri, ithalat-ihracat yapan firmalar, bilgi teknolojileri uzmanları, kamu yöneticileri, üst düzey yöneticiler ve yatırım kararları alıcıları, hizmet sağlayıcıları, konteyner taşımacılığı firmaları, aracılar/ brokerlar ve akademisyenlerden oluşuyor.
8 bin 500 yıllık tarihi ile bir liman kenti olan İzmir, kara, demir ve hava yollarının kesişim noktası olmasıyla Türkiye'nin doğal lojistik üssü olma özelliği taşıyor. Alsancak Limanı, Ro-Ro hatları ve organize sanayi bölgeleri ile hem iç hem dış ticaretin merkezinde yer alan İzmir'in, LOGISTECH Fuarı sayesinde güçlü altyapısını uluslararası yatırımcılarla tanıştırarak yeni ticaret kanalları oluşturması hedefleniyor. Türkiye'nin 2053 Lojistik Master Planı çerçevesinde İzmir'in rolü giderek önem kazanırken, LOGISTECH Fuarı da Türkiye'nin lojistikte bölgesel merkez olma vizyonuna katkı sağlamayı amaçlıyor.