İstanbul'da kredi kartı dolandırıcılığı: Banka haksız bulundu

İstanbul'da kredi kartı dolandırıcılığı: Banka haksız bulundu

İstanbul'da kredi kartından izinsiz 13 bin 350 lira harcama yapılan tüketici, mahkeme kararıyla mağduriyetini giderdi ve banka kusurlu bulundu.

İstanbul'da yaşayan H.D., kredi kartından izinsiz yapılan 13 bin 350 liralık harcama nedeniyle mağdur oldu. H.D., kart bilgilerinin kötü niyetli kişilerce ele geçirilerek, başka bir bankanın alt şirketi aracılığıyla internet üzerinden alışveriş yapıldığını belirtti. Mağdur, bankaya ve ilgili şirkete başvurarak zararının karşılanmasını talep etti ve ayrıca savcılığa suç duyurusunda bulundu.

H.D., bankasından ve şirketten olumlu yanıt alamayınca, Eyüpsultan İlçe Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Avukatı aracılığıyla yapılan başvuruda, 6 adet işlemde toplam 13 bin 350 lira harcama yapıldığı ve H.D.'nin mağduriyetinin giderilmesi talep edildi. Hakem heyeti ise, dolandırıcılık iddiası nedeniyle konunun adli makamların görev alanına girdiğini belirterek talebi reddetti.

H.D., avukatı aracılığıyla İstanbul 10. Tüketici Mahkemesi'ne başvurdu. Mahkemece atanan bilirkişi, yapılan işlemlerde 3D Secure şifresi, SMS onayı veya benzeri güvenlik önlemlerinin kullanılmadığını tespit etti. Ayrıca, bankanın işlem güvenliği ile ilgili somut veriler sunamadığını belirten bilirkişi, bankanın sorumlu olduğu yönünde görüş bildirdi. Mahkeme, bilirkişi raporu ve ilgili kanun maddeleri doğrultusunda tüketiciyi haklı buldu. 13 bin 350 liranın 29 Mart 2024 tarihinden itibaren işleyecek yasal faiziyle birlikte H.D.'ye ödenmesine, harç ve yargılama giderlerinin de bankaya yükletilmesine karar verdi.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.