Alım-Satım Belgesi Zorunluluğu Yeni düzenlemeye göre, ikinci el eşya ve hurda alım-satımı yapan tüm işletmelerin, işlemlerle ilgili alım-satım belgesi düzenlemeleri gerekecek. Bu belgelere, alıcı ve satıcının kimlik ve adres bilgileri, işlem tarihi, eşyanın miktarı ve özellikleri gibi bilgiler yer alacak. Ayrıca, fatura düzenlenmesi ve kolluk kuvvetlerinin talebi halinde bu faturaların ibraz edilmesi istenecek.
Güvenlik Önlemleri İstanbul Valiliği, güvenlik önlemleri kapsamında hurda ve ikinci el eşya alım-satımı yapan işletmelerin iç ve dış mekanlarına güvenlik kameraları kurulmasını zorunlu hale getirdi. Bu, çalıntı eşyaların takibini kolaylaştırmayı amaçlıyor.
İşletmeler ve Şahıslar İçin Diğer Yükümlülükler
- Envanter listesi tutulacak ve yapılan tüm alım-satımlar kayıt altına alınacak.
- İşletmeler, 18 yaşından küçük şahıslarla ikinci el eşya ve hurda alım-satımı yapamayacak. Bu kişilerin yanlarında vasi bulunması gerekecek.
- Seyyar hurdacılar ise, Mahalli İdareler veya Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü'nden gerekli belgeleri alıp, gerektiğinde yetkililere sunmak zorunda olacak.
Denetimler ve Yaptırımlar Kolluk kuvvetlerinin, ikinci el eşya ve hurda alım-satımı yapan işletmeleri denetlemeye devam edeceği, kurallara uymayan işletmelere adli ve idari işlem başlatılacağı da vurgulandı. Ayrıca, ikinci el malzeme alım-satım belgeleri, bir yıl süreyle saklanmak zorunda olacak.
Bu yeni düzenleme, çalınan eşyaların takibini kolaylaştırmak ve hırsızlık suçlarını engellemek amacıyla yürürlüğe girdi.