(İSTANBUL) - İstanbul Valiliği, 112 Acil Çağrı Merkezlerine yapılan asılsız çağrıların alarm verici bir seviyeye ulaştığını duyurdu. Yılın ilk 8 ayında alınan telefonların yüzde 62,5'inin asılsız olduğu açıklandı.
Valilik, acil durumlara zamanında müdahalenin hayat kurtardığına vurgu yaptı. Ancak, idari yaptırımlara ve uyarılara rağmen asılsız çağrıların devam etmesi endişe verici bir durum olarak belirtildi.
01 Ocak - 31 Ağustos 2025 tarihleri arasında İstanbul'daki 112 Acil Çağrı Merkezlerine toplam 10 milyon 621 bin 42 çağrı yapıldı. Bu çağrılardan 3 milyon 977 bin 852'si vakaya dönüştürülürken, 6 milyon 643 bin 190'ın asılsız olduğu kaydedildi. Yani yılın ilk 8 ayında yapılan çağrıların yüzde 62,5'i gereksiz çıktı.
Asılsız çağrılara rağmen, 112 Acil Çağrı Merkezine gelen sağlık çağrılarına ortalama yanıt süresi 9 dakika 25 saniye olarak gerçekleşti.
Valilik, vatandaşlara çağrıda bulunarak, "Vatandaşlarımızdan 112 Acil Çağrı Merkezlerini, gereksiz aramalarla meşgul etmemelerini rica ediyoruz" ifadelerini kullandı.