Avrupa Havalimanları Konseyi’nin (ACI Europe) mart ayı verilerine göre, Avrupa’da 40 milyon üstü yolcu kategorisi ‘Major Havalimanları’ arasında İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Havalimanı yüzde 9,6 büyüme ile zirveye ulaştı. ISG, teknoloji altyapısıyla da dikkat çekiyor.
İstanbul Sabiha Gökçen IT ve Otomasyon Direktörü İsmihan Baysal Anderson, International Data Corporation (IDC) Türkiye CIO Summit 2025 Ödülleri kapsamında, havalimanlarında kullanılan ilk üretken yapay zeka tabanlı dijital asistan “SAVVy” projesiyle Yılın En İyi CIO'su ödülünü aldı. Anderson, havalimanlarının 7/24 yaşayan ve anlık gelişmelere açık bir ekosistem olduğunu belirterek, “İstanbul Sabiha Gökçen’in güçlü büyüme potansiyeli karşısında yapay zeka ve otomasyon alanındaki yenilikçi teknolojileri adapte ederek çevikliğimizi koruyabiliyor, misafirlerimize konfor ve kolaylık sunuyoruz. ISG’de hayata geçirdiğimiz projemizin IDC gibi alanında önemli bir otorite tarafından ödüllendirilmesinin gurur ve mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.
Geçen aylarda hizmete başlayan üretken yapay zeka asistanı SAVVy, ISG’nin artan yolcu talebi karşısında müşteri hizmetleri kalitesini artırıyor ve havalimanındaki süreçlerin optimizasyonunda destek sağlıyor. Havacılık sektörünün özgün projelerinden biri olan SAVVy, yolcuların soru ve taleplerine sohbet ortamında anlık yanıt ve çözümler üretiyor. Bu da Sabiha Gökçen SAW Care Çağrı Merkezi'ndeki çalışanların daha karmaşık konulara odaklanmasını sağlıyor.