Toplam otomobil satışları aynı dönemde %8,05 artarak 654 bin 413’e yükselmiş olsa da, benzinli ve dizel araçlardaki düşüş dikkat çekiyor. Verilere göre benzinli otomobil satışları %21,5, dizel otomobil satışları ise %21,7 azaldı. Uzmanlar, dizel motorlu araçlardaki düşüşün, global üreticilerin dizel araç üretimini kademeli olarak azaltmasına bağlandığını belirtiyor.

Öte yandan hibrit ve elektrikli araçlar pazarda hızla pay kazanıyor. Hibrit araç satışları %80,9 artarken, tam elektrikli araç satışları %154,4’lük devasa bir yükseliş kaydetti. Bu durum, geleneksel motorlu araçlardan elektrikli ve hibrit modellere geçiş eğilimini net biçimde gösteriyor.

Ağustos ayında da elektrikli ve hibrit araçların yükselişi devam etti. Sadece ağustos ayında 17 bin 480 tam elektrikli otomobil satılırken, bu satışlar aylık otomobil satışlarının %21,3’ünü oluşturdu. Hibrit araçlar ise 19 bin 2 adet satışla %23,1 pazar payına ulaştı. Ocak-Ağustos döneminde Türkiye’de en çok satılan elektrikli otomobiller arasında Tesla Model Y (4.706 adet), TOGG T10X (2.720 adet), Citroen C3 (1.050 adet), Opel Frontera (918 adet) ve KIA EV3 (617 adet) öne çıktı.

Hibrit ve elektrikli araçlar arasındaki farklar da tüketiciler tarafından merak ediliyor. Hibrit araçlarda hem benzinli hem de elektrikli motor bulunur; düşük hızda elektrik motoru kullanılırken, yüksek hızda veya ani hızlanmalarda benzinli motor devreye girer. Hibrit araçlar, frenleme veya yavaşlama sırasında enerjiyi geri kazanarak bataryalarını doldurur ve dışarıdan şarj edilmez.

Elektrikli araçlar ise tamamen elektrikle çalışır ve içten yanmalı motor içermez. Bu araçlar, güçlü batarya sistemleri sayesinde hareket eder ve bataryaları evde veya özel şarj istasyonlarında şarj edilir. Elektrikli araçların batarya kapasiteleri hibritlere göre çok daha büyüktür ve çevreye daha az zarar verir.