İstanbul Esenyurt'ta bulunan ve TEM Otoyolu girişinde yer alan Balıkyolu Köprüsü'nde ciddi güvenlik endişeleri ortaya çıktı. Köprüden beton parçaları dökülürken, kolon ve kirişlerdeki demirlerin göründüğü ve korozyona uğradığı belirtildi. Özellikle 23 Nisan'da İstanbul'da meydana gelen deprem sonrası hasar daha da belirgin hale geldi. Bu durum, hem köprüden geçen binlerce aracı hem de alt geçidi kullanan yayaları tehlikeye atıyor.
İstanbul Arel Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mehmet Fatih Altan, köprünün durumuyla ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Prof. Dr. Altan, betonarme köprülerde rutin bakımların 10 yılda bir yapılması gerektiğini, ancak Balıkyolu Köprüsü'nün bakımsız kaldığını ve yaygın bir korozyon sorunu yaşadığını belirtti. Korozyon nedeniyle demir çaplarının küçüldüğünü ve taşıyıcı özelliğinin azaldığını vurgulayan Altan, köprünün "Ben göçüyorum, çare üretin" dediğini ifade etti. Ayrıca, 35 yıl önce tasarlanan köprünün o dönemdeki trafik yüküne göre planlandığını, ancak günümüzdeki yoğunluğun aşırı yük oluşturduğunu ve bu durumun da yapıya zarar verdiğini söyledi.
Prof. Dr. Altan, köprünün güçlendirilmesi veya yeniden yapılması seçeneklerini değerlendirmek gerektiğini belirterek, "Ekonomik olarak bakılması lazım. Ona göre bir fizibilite çalışması yapılıp buranın yeniden yapılması ya da iyice güçlendirilmesi lazım" dedi. 2018 Deprem Yönetmeliği'ne göre köprülerin kontrol edilmesi ve yeniden değerlendirilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi. Mahalle sakinlerinden Müslim Kara, köprünün altından geçerken endişe duyduklarını belirterek, "Yağmur yağdığı zaman yukarıdan sıvalar dökülüyor" dedi. Bir başka mahalle sakini Ahmet Zeren ise, "Korkuluklara biri yaslansa onlar bile düşecek halde. Bir an önce bakım yapılmasını istiyoruz" şeklinde konuştu.
