(İSTANBUL) - Dondurulmuş ekmek, ihtiyaca göre çözdürülüp tüketilebildiği için gıda israfını önlemeye yardımcı oluyor. Donuk Fırıncılık Ürünleri (DFU) Genel Müdürü Ilgın Hasırcıoğlu, uzun raf ömrü ve porsiyon kontrolü gibi avantajlarıyla dondurulmuş ekmeğin, sorumlu tüketim ve sürdürülebilirlik anlayışına uygun olarak sofralarda daha fazla yer aldığını belirtti.
Dünya Ekmek Günü'nde farkındalık yaratmak
Her yıl 16 Ekim, Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü'nün (FAO) kuruluş yıl dönümü olarak kutlanıyor. Gıda güvenliğine, açlıkla mücadeleye ve israfı önlemeye dikkat çekmek amacıyla bu tarih, hem Dünya Gıda Günü hem de Dünya Ekmek Günü olarak geçiyor.
FAO, bu yıl "Daha İyi Gıdalar ve Daha İyi Bir Gelecek İçin El Ele" temasıyla iş birliği çağrısında bulunuyor. DFU, Türkiye'de her gün israf edilen yaklaşık 12 milyon ekmeğe dikkat çekerek, ekmek israfıyla mücadelede dondurulmuş ekmeğin önemini vurguluyor.
Bilinçli tüketim için çağrı
Dünya Ekmek Günü'nde bilinçli tüketim konusunda tüketicilere seslenen DFU Genel Müdürü Ilgın Hasırcıoğlu, donuk ekmeğin uzun raf ömrü ve porsiyon kontrolüyle ekmek israfını önlemeye katkıda bulunduğunu ifade etti. Hasırcıoğlu, şu sözleri dile getirdi:
"Dondurulmuş ekmek ürünlerimizle ekmek israfını önlemeye katkı sağlıyoruz"
"Ekmek, kültürümüzde sofraların vazgeçilmez bir parçası. Bu yüzden ürün portföyümüzde ekmek çeşitleri oldukça önemli; yaklaşık 60 farklı çeşitle bu alanda geniş bir yelpaze sunuyoruz. Yenilikçi teknolojilerle hijyenik koşullarda üretilen ürünlerimiz, eksi 40 santigrat derecede şoklanarak 1 yıl raf ömrüyle paketleniyor ve Türkiye'nin ilk tam otomatik donuk deposunda eksi 18 santigrat derecede saklanıyor, soğuk zincir bozulmadan taşınıyor. Böylece, Türkiye genelinde pek çok noktaya ulaşan ürünlerimiz müşteri memnuniyetini artırırken, gıda israfını da azaltmaya katkıda bulunuyor."
DFU'nun geniş dağıtım ağı
DFU, yıllık 22 bin ton üretim kapasitesine sahip ve 6 kategoride 200'ün üzerinde ürün sunarak pazarın en güçlü şirketlerinden biri. Hasırcıoğlu, DFU olarak restoranlar, oteller ve kahve zincirleri başta olmak üzere, kantinler, toplu ikram ve yemek hizmeti veren işletmelerle birlikte yaklaşık 4 bin 500 noktaya ulaştıklarını açıkladı. Dondurulmuş gıda pazarının Türkiye'de hızla büyüdüğünü belirten Hasırcıoğlu, dondurulmuş unlu mamullerin pratiklik, uzun saklama süresi ve standart lezzet gibi avantajları nedeniyle tüketiciler tarafından her geçen gün daha fazla tercih edildiğinin altını çizdi.
ADVERTORIAL YAYIN