CHP'li Karasu: Yap-işlet-devret, 'yandaşı zengin et' modeline dönüştü

CHP'li Karasu: Yap-işlet-devret, 'yandaşı zengin et' modeline dönüştü

CHP'li Ulaş Karasu, Kuzey Marmara Otoyolu’nda araç geçiş garantisinin artırılması ve sözleşme süresinin uzatılmasıyla Rönesans Holding'e güncel kurla 70 milyar lira aktarıldığını iddia etti.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun Nakkaş-Başakşehir kesiminde yaşananlarla ilgili önemli iddialarda bulundu. Karasu, otoyolun açılışı yapılmadan önce günlük araç geçiş garantisinin 90 binden 150 bine çıkarıldığını ve sözleşme süresinin 3 yıldan fazla uzatıldığını açıkladı. Bu değişikliklerle Rönesans Holding'e güncel kurla 70 milyar lira aktarıldığını belirten Karasu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun bu artırımı, Karayolları Genel Müdürü olduğu dönemde de önerdiği ancak o dönem kabul görmediği iddiasını Meclis gündemine taşıdı.

Karasu, Meclis Başkanlığı’na sunduğu soru önergesinde, AKP iktidarı döneminde Hazine garantili projelere aktarılan yüklü miktarda garanti ödemelerinin devlet bütçesi üzerinde büyük bir yük oluşturduğunu vurguladı. ‘Devletin cebinden tek kuruş çıkmadan yapılacak’ denilen projelere yüz milyarlarca lira aktarıldığını belirten Karasu, bu durumun halkın kaynaklarının israfına yol açtığını ifade etti. Özellikle büyük yapım ihalelerinde açık usul yerine 21/b pazarlık usulünün tercih edildiğini ve yap-işlet-devret projelerinin usulsüz sözleşme değişiklikleriyle devredilmez hale getirildiğini söyledi. Karasu, bu durumun gelecek nesilleri de yandaşlara borçlu hale getirdiğini savundu.

CHP’li Karasu, Bakan Uraloğlu’na yönelttiği sorularla konuyu daha da derinleştirdi. Uraloğlu’nun Karayolları Genel Müdürü olduğu dönemde araç geçiş sayısının artırılmasına ilişkin öneride bulunup bulunmadığını soran Karasu, bundan sonraki yap-işlet-devret ihalelerine firmaların sözleşmelerin değiştirileceği bilgisine sahip olarak mı gireceğini sordu. Bu durumun serbest rekabet ve kamu menfaatini nasıl etkileyeceğini sorgulayan Karasu, sözleşmenin imzalandığı tarihten bugüne kadarki maliyet artışını, artırılan garantilerin Hazine güvencesine sahip olup olmadığını ve kamunun bir zarara uğrayıp uğramadığını da sordu.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.