Beymen Group, sürdürülebilirlik stratejisi "Beymen Promise" kapsamında ilk Sürdürülebilirlik Raporu'nu yayımladı. Rapor, grubun 2024 yılı performansını ve çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) alanlarındaki taahhütlerini ortaya koyuyor. Global Reporting Initiative (GRI) standartlarına göre hazırlanan rapor, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları doğrultusunda grubun sürdürülebilirlik yolculuğunu detaylı bir şekilde ele alıyor.
Beymen Group CEO'su Elif Çapçı, iklim krizinin giderek artan bir sürdürülebilirlik riski oluşturduğuna ve daha sürdürülebilir çözümler arayışına yönelttiğine dikkat çekti. Çapçı, Beymen Group'un Beymen, Beymen Club, Network ve Divarese markaları, 4 binin üzerinde çalışanı, 250'den fazla mağazası ve bin 500'ü aşkın marka ilişkisiyle lüks moda ve tekstil alanında önemli bir yere sahip olduğunu belirtti. Ayrıca, Türkiye'nin ilk ve tek dijital lüks platformu Beymen.com'un da gruba ait olduğunu vurguladı. Çapçı, "Beymen Promise" ile tasarımdan üretime, alışveriş alışkanlıklarından ürünlerin yaşam sürelerine ve geri dönüşümlerine kadar pek çok alanda sürdürülebilirlik yolculuğuna çıktıklarını ifade etti.
"Dünyaya Sözümüz Var" mottosuyla yola çıktıklarını belirten Çapçı, 7 çalışma grubu kurduklarını ve sürdürülebilirlik yol haritalarını çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim stratejileri çerçevesinde belirlediklerini açıkladı. 2024 yılının, nerede olduklarını anlamak ve şeffaf bir dönüşüm yolculuğu başlatmak açısından önemli olduğunu vurgulayan Çapçı, ilk sürdürülebilirlik raporunu paylaşmaktan heyecan duyduklarını dile getirdi. Raporda, 2030 yılına kadar Sıfır Atık hedefi doğrultusunda Beymen Campus, cadde mağazaları ve Merkez Depo için Sıfır Atık belgesi alındığı ve 922 ton atığın geri dönüştürüldüğü belirtildi. 2024'te enerji tüketiminin yüzde 3'ünün yenilenebilir kaynaklardan karşılandığı, bu oranın 2030'da yüzde 30'a çıkarılmasının hedeflendiği kaydedildi. Toplam plastik ambalajlardaki geri dönüştürülmüş plastik oranının yüzde 12,9 olduğu ve 45 ton geri dönüştürülmüş plastik kullanılarak plastik atıkların azaltıldığı ve döngüsel ekonominin desteklendiği ifade edildi. Raporda ayrıca, Beymen Group Private Label koleksiyonlarının yüzde 32'sinin sürdürülebilir ürünlerden oluştuğu, 2030 yılına kadar kadın çalışan oranını yüzde 50'ye çıkarmayı hedefleyen grubun 2024 yılı kadın çalışan oranının yüzde 44 olduğu ve yeni işe alımların yüzde 50'sini kadınların oluşturduğu bilgisi paylaşıldı. Stratejik ve kilit tedarikçilerin yüzde 94'ü için ESG denetimleri gerçekleştirildiği, yeterli performans gösteremeyen 19 tedarikçiyle iş ilişkisinin sonlandırıldığı belirtildi. Kumaş atıklarının ipliğe dönüştürüldüğü bir geri dönüşüm projesi başlatıldığı ve lüks ikinci el satış platformu Beymen Reborn ile 2 bin 983 çanta ve bin 452 ayakkabının yeni sahipleriyle buluştuğu açıklandı. 2024 yılında Private Label ürünlerde kullanılan sertifikalı sürdürülebilir ürünlerle 400 bin ton su kullanımının önüne geçildiği ve Beymen Group'un Kapsam 1, 2 ve 3 emisyonlarının toplam 69.821 ton CO₂e olarak ölçüldüğü bilgisi verildi.
