AXA Türkiye, "2025 Acente Buluşmaları"nda müşteri odaklı hizmet anlayışını ve acentelerinin iş süreçlerini geliştirmeye yönelik yeniliklerini açıkladı. Sağlık sigortaları alanındaki stratejik gelişmeler, sigortalı deneyimini iyileştirmeye yönelik adımlar ve sürdürülebilir hizmet modelleri toplantının öne çıkan konuları arasında yer aldı.
Toplantılarda acenteleriyle sağlık sigortalarındaki önemli değişiklikleri paylaşan AXA Türkiye, müşteri memnuniyetini artırmayı hedefleyen yeni uygulamalarını tanıttı. Bu kapsamda, 2 yıl boyunca kesintisiz sigortalı olan ve medikal açıdan uygun bulunan sigortalılar, ek prim karşılığında Ömür Boyu Yenileme Garantisi'nden yararlanabilecek. Poliçe başlangıç tarihi 27 Nisan 2025 ve sonrası olan bireysel özel sağlık ve tamamlayıcı sağlık yenilemelerinde geçerli olan bu uygulama ile müşteriler, sağlık güvencesine daha erken erişim imkanı bulacak. Ayrıca, bu garantiye sahip sigortalılar, ilerleyen dönemlerde oluşabilecek sağlık riskleri karşısında ek prim veya kapsam kısıtlaması olmaksızın sigortalarının korumasını sürdürebilecek.
Bireysel AXA Tamamlayan Özel Sağlık Sigortası (Network 3) ürününe getirilen bekleme süresi düzenlemesi ile 07.04.2025 tarihi ve sonrasında düzenlenen yeni iş, yenileme ve transfer poliçelerinde, yatarak tedavi giderleri teminatı için uygulanan bekleme süresi 12 aydan 3 aya indirildi. Sigortalılar, belirli hastalık ve komplikasyonlar kapsamında yatarak tedavi güvencesine daha erken erişim imkanı bulacak. Bireysel Tamamlayıcı Sağlık Sigortası sahibi sigortalılar, yenileme döneminde herhangi bir otorizasyon değerlendirmesine tabi olmadan AXA Tamamlayan Özel Sağlık Sigortası (Network3) ürününe geçiş yapabilecek. Bireysel Özel Sağlık Poliçelerinde çocukların tek başına sigortalanma yaş sınırı 18'den 6'ya indirildi. 6-18 yaş arasındaki çocuklar Bireysel Özel Sağlık Poliçesi'nde tek başlarına sigortalanabilecek, 0-5 yaş grubundakiler ise en az bir ebeveynle birlikte aile poliçesine dahil edilebilecek. Grup sağlık poliçesine sahip ebeveynlerin 0-5 yaş arası çocukları için tek başına bireysel poliçe oluşturabilecek. Bu düzenleme yeni iş, yenileme ve transfer poliçelerinde uygulanacak. 2 binden fazla anlaşmalı sağlık kuruluşuyla yapılan iş birlikleri kapsamında, zenginleştirilmiş Özel Sağlık Sigortası ve AXA Dijital Sağlık Sigortası ferdi check-up paketleri de sunuldu. Sağlık poliçesi yenilemelerinde doğum teminatı giderleri, sağlık asistans paketi kullanımları, küçük müdahaleler ve belirli görüntüleme işlemlerine ek olarak, müşteri sadakati kapsamında bazı yatarak tedavi harcamaları da kullanım dışında tutularak 10 binden fazla poliçede toplamda 30 milyon TL'yi aşan prim avantajı sağlandı. Acente dostu dijital platformu üzerinden, sağlık sigortası teklifleri için başvuru formu doldurmaya gerek kalmadan hızlı ve pratik teklif oluşturulabiliyor. E-Nabız entegrasyonu sayesinde, sigortalı adaylarının sağlık verileri güvenli ve hızlı bir şekilde paylaşılarak acentelerin işlem süreleri ciddi oranda kısalıyor ve müşterilere daha hızlı hizmet verilebiliyor. Son bir yılda alınan 2,7 milyondan fazla provizyon talebinin yüzde 90'ı otomatik olarak onaylandı. Sözlü provizyon taleplerine ortalama 40 saniyede, yazılı taleplere ise ortalama 40 dakikadan kısa sürede dönüş yapıldı.