Ankara Sanayi Odası (ASO), "İkinci Yüzyılda Oyun Paneli"ni ASO Zafer Çağlayan Meclis Salonu'nda düzenledi. ASO Meclis Üyesi ve Komite Başkanı Nuray Başar, açılış konuşmasında komite olarak "İkinci Yüzyılda" teması altında yapay zekâ, siber güvenlik ve oyun yazılımları gibi konularda paneller düzenlemeye devam edeceklerini belirtti.
Başar, üniversitelerin Science, Technology, Engineering, Mathematics (STEM) alanındaki öğrenci topluluklarıyla düzenli toplantılar yaptıklarını ve onlara mentörlük, staj ve iş bulma konularında destek olduklarını ifade etti. "Bugünün gençleri yarının Türkiye'sini inşa edecek" mottosuyla gençlerin yanında olmaya özen gösterdiklerini vurguladı.
Türkiye'nin artık sadece oyun oynayan değil, aynı zamanda oyun geliştiren ve ihraç eden bir ülke konumuna geldiğini belirten Başar, Peak Games, Rollic ve Dream Games gibi firmaların dünya çapında başarılar elde ederek Türkiye'nin bu alandaki potansiyelini gösterdiğini söyledi. Başar ayrıca, hızla artan oyun girişimleri, teknoparklardaki yazılım ekipleri ve üniversitelerdeki oyun programlarıyla sektörün stratejik öneme sahip hale geldiğini dile getirdi. Oyunlaştırma uygulamalarının eğitim, sağlık, sanayi ve kamu hizmetleri gibi alanlarda yaygınlaştığını belirten Başar, oyunların artık sadece eğlence unsuru olmadığını, aynı zamanda öğrenme, iletişim ve toplumsal dönüşüm aracı olduğunu ifade etti.
