18 milyon turist hedefi
Antalya'da turizm sezonu, Ramazan ve Paskalya bayramlarının ardından hız kesmeden devam ediyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, yılın ilk üç ayının beklentilerin altında kapandığını ancak Nisan ayıyla birlikte toparlanma yaşandığını belirtti. Kavaloğlu, bu olumlu gidişata rağmen, Kurban Bayramı tatilinin 9 güne çıkarılmasının ve bu kararın erken alınmasının sektör için büyük önem taşıdığını vurguladı.
Bu yıl Kurban Bayramı'nın Hristiyanların önemli bayramlarından Pfingsten ile aynı döneme denk gelmesi, özellikle Avrupa'da yaşayan Türklerin tatil planlamaları üzerinde olumlu bir etki yaratacak. Kavaloğlu, bu durumun Antalya'ya gelen turist sayısında ciddi bir artışa yol açabileceğini ve Avrupa'dan yoğun bir talep beklediklerini ifade etti. 5 Mayıs itibarıyla Antalya'ya 2 milyon 300 bin turist geldiğini ve 18 milyon turist hedefini korumayı amaçladıklarını dile getirdi.
5 yıldızlı otel genel müdürü İsmail Çağlar da benzer görüşleri paylaşarak, Kurban Bayramı tatilinin uzatılmasının iç turizmi olumlu etkileyeceğini belirtti. Çağlar, Mayıs ayında Rus pazarının canlandığını ve Rus turistlerin Antalya otellerinde en yüksek konaklama oranına sahip olduğunu açıkladı. Türkiye'nin 65 milyon turist ve 64 milyar dolar gelir hedefini yakalayacağına olan inancını dile getirdi.
