Ankara Mamak'ta yaşayan 37 yaşındaki Hüseyin Kaya, hurdaya ayrılmış eski otomobilleri kendine özgü yöntemlerle tamir ederek yeniden trafiğe kazandırıyor. Farklı araçların parçalarını birleştirerek araçları yenileyen Kaya, çocukluğunda kaporta ustası olan babasının yanında çalışmış ve daha sonra sıhhi tesisatçılık yaparak el becerilerini geliştirmiş.
Otomobillere olan tutkusunu hiç kaybetmeyen Kaya, 5 yıl önce evinin garajını atölyeye dönüştürerek hurdaya çıkan klasik otomobilleri tamir etmeye başladı. 4 arkadaşıyla birlikte birkaç yıl içinde onlarca hurda aracı orijinaline uygun şekilde yenileyerek trafiğe çıkaran Kaya, yurt dışından getirdiği parçalarla yenilediği araçları fuarlarda sergileyerek ve sosyal medyada paylaşarak müşteri kitlesini genişletti. Son olarak, Almanya'dan gelen bir Türk işçisinin 1952 model kamyonetini yeniledi.
Başlangıçta ticari amaç gütmeden klasik araç restorasyonuna başlayan Kaya, sektördeki eksikliği fark ederek bunu mesleğe dönüştürdü. Restorasyon sürecinin 6 ay ile 1 yıl arasında değiştiğini belirten Kaya, yakınlarının hurda araçların fotoğraflarını ve konumlarını kendisine ilettiklerini ve bu araçları atölyesinde tamir ettiklerini söyledi. Buldukları parçaları araçlara taktıklarını, ancak kişiye özel araçlarda bazı parçaları kendilerinin de üretebildiklerini ifade eden Kaya, müşterilerin isteklerine göre el işçiliğiyle parçalar üretebildiklerini belirtti. Hurda araçları tekrar çalıştırmaktan büyük keyif aldığını dile getiren Kaya, müşterilerinin de sosyal medyada paylaşımlar yaparak klasik araçlara olan ilgiyi artırdıklarını ve yolda giderken insanların olumlu tepkilerini çektiklerini söyledi. Kişiye özel otomobil restorasyon kültürünün Türkiye'de henüz çok gelişmediğini ancak Amerika ve Meksika'da yaygın olduğunu belirten Kaya, bu kültürün Türkiye'de de ilerlemeye başladığını ifade etti. 2. İstanbul Klasik Otomobil Fuarı'nda ve 2023'te bir festivalde ödül aldıklarını belirten Kaya, bu işin her ustanın harcı olmadığını ve emek, maddiyat ve risk gerektirdiğini vurguladı. Son olarak Almanya'dan bir müşterinin 1952 model aracını yenileme talebiyle kendisine ulaştığını ve aracı Almanya'dan Türkiye'ye getirdiğini anlatan Kaya, aracın şasesini ve motorunu değiştirdiklerini ve 17 farklı arabanın parçalarını kullanarak yenilediklerini söyledi. Tamamlanan aracın yakında Almanya'ya geri götürüleceğini belirten Kaya, tüm yaptığı arabalarla bir bağ kurduğunu ve hedefinin Türkiye'de kişiye özel otomobil kültürünü tanıtmak olduğunu sözlerine ekledi.