Aldığı sıfır kilometre araç kusurlu çıktı

Aldığı sıfır kilometre araç kusurlu çıktı

Gaziantep'te bir vatandaşın bayiden sıfır aldığı Volvo marka elektrikli lüks cip kusurlu çıktı. Mağdur müşterinin, kusurlu malın uzun süre tamir edilememesi nedeniyle yaptığı değişim talebi ise kabul edilmedi.

Gaziantep'te yaşayan bir vatandaş, yaklaşık 2 yıl önce kentteki Volvo bayisinden o zamanki değeriyle 1 milyon 830 bin TL'ye sıfır XC40 model elektrikli cip aldı. Kısa bir süre kullanılan lüks cip, hata vermeye başladıktan sonra birdenbire sistem kapattı.

aw527053-05.jpg

Daha sonrasında garantili aracı aldığı bayiye götüren vatandaşa aracın elektrik aksamında sıkıntı olduğu ve servise gitmesi gerektiği söylendi. Bu talebi kabul eden vatandaş, servis süresinin 8 ay geçmesi üzerine büyük bir mağduriyet yaşadı.

aw527053-07.jpg

Araç sahibinin, 8 aylık servis süresinin ardından kusurlu olduğu gerekçesiyle yaptığı değişim talebi ise hem bayi tarafından hem de Volvo markası tarafından kabul edilmedi. Yaşadığı mağduriyetin ardından yasal yollara başvuran araç sahibi, marka ve bayiden şikayetçi oldu.

Mağdur araç sahibi adına açıklama yapan Avukat Suat Gençal, yaşanan süreci anlatarak tüm yasal yollara başvuracaklarını söyledi.

aw527053-06.jpg


"ARAÇ 8 AYDAN FAZLA SERVİSTE KALDI, SERVİS ARACI TESLİM ETMEKTEN İMTİNA ETTİ"

Aracın servis süresinin 8 ayı bulduğunu vurgulayan avukat Gençal, "Volvo servisi, yaklaşık 8-9 aylık süre zarfında aracı teslim etmekten imtina etti. Ama onarımdan sonra müvekkilimiz aracı bu şekilde teslim almak istemediklerini ve yenisiyle değiştirilmesini talep etti. Servis, öncesinde bu talebe olumlu yaklaşacağına yönelik vaatte bulundu ancak çok kısa bir süre sonra ise aracın yenisiyle değiştirilmeyeceğini söyledi" dedi.

aw527053-04.jpg

"8-9 AYLIK SERVİS SÜRESİ VE DÜNYA ÇAPINDA BİR MARKANIN BU TUTUMU KABUL EDİLEMEZ"

Aracın çok uzun servis süresi nedeniyle yenisiyle değiştirilmesi gerektiğini ve ancak markanın bu talebi kabul etmediğini de belirten avukat Gençal, "Yaklaşık 8-9 aylık bir servis süresinin ardından yasal olarak kesinlikle bu aracın emsali olan yenisiyle değiştirilmesi gerekiyor. Dünya çapında sağlamlığıyla ve güvenirliğiyle bilinen bir markanın bu tutumu tüketici tarafından kabul edilemez. Bu kadar uzun servis süresi hiçbir üründe kabul edilemez, bu hayatın olağan akışına da aykırıdır. Biz bununla ilgili tüm hukuki yollara başvurduk ve bunun sonuçlarını beklemekteyiz. Dünya çapında bilinen İsveçli bir markanın bu tutumu sergilemesi müvekkilim ve ailesini ciddi şekilde mağdur etmiştir. Tüm hukuki yollara başvurduk, bunun sonuçlarını bekleyeceğiz" diye konuştu.

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.