Van'da 2020 yılında faaliyete geçen 112 Acil Çağrı Merkezi, asılsız ihbarlarla zaman kaybetmeye devam ediyor. Hayati önem taşıyan acil durumlara müdahale eden merkeze gelen çağrıların %80’inin asılsız olduğu açıklandı. Özellikle bir kişinin yıl boyunca hattı tam 8 bin 500 kez arayarak meşgul ettiği ortaya çıktı.
112 Acil Çağrı Merkezi, 4 yılda toplam 6 milyon 772 bin çağrı aldı. Bu çağrıların 5 milyon 672 bini asılsız çıkarken, sadece 1 milyon 100 bini gerçek acil durumlara yönelik oldu. Merkezin Müdür Vekili Banu Yeğinaltay, gereksiz çağrıların hayat kurtarma süreçlerini geciktirdiğini belirterek, “Anne babalar, çocukların 112’yi gereksiz aramaması konusunda bilinçlendirilmeli. O sırada hattı meşgul eden bir çağrı, gerçek bir kalp krizi vakasına müdahaleyi geciktirebilir,” dedi.
“BİR YILDA 8 BİN 500 KEZ HATTI MEŞGUL ETTİ”
Çağrı Merkezi çalışanlarından Seher Tunçtan, arama nedenlerinin oldukça çeşitli olduğunu belirtti. Tunçtan, "Telefonu bozulanlar, yemek siparişi verenler ya da dalga geçenler hattı sık sık meşgul ediyor. Hafta sonları özellikle çocuklar bu çağrıların büyük bir kısmını oluşturuyor. Ancak bir vatandaşımız yıl boyunca tam 8 bin 500 defa hattı aradı," dedi.
İLGİNÇ ÇAĞRILAR VE SAHTE İHBARLAR
Çağrı merkezinde görev yapan polis memuru Sedat Demir ise kendilerine gelen ilginç ihbarlardan birini şöyle anlattı: “Bir kadın, kendisine cinlerin musallat olduğunu ve bunun sorumlusunun muskacı bir hoca olduğunu iddia ederek sürekli arıyor. Defalarca uyardığımız halde aynı şikayetle hattı meşgul ediyor.”
Yaz aylarında asılsız boğulma ihbarlarının arttığını belirten Sahil Güvenlik personeli Uzman Çavuş Eray Karaderili ise, “Gölde yüzen poşet veya çöpler insan cesedi zannedilip ihbar ediliyor. Bu ihbarlar, zaman ve kaynak kaybına yol açarken gereksiz paniğe neden oluyor,” ifadelerini kullandı.